Hej,

Jag funderar på att köra ett extra lager isolering under min tillbyggnad eftersom jag ändå måste fylla ut hålet och EPS (S100) är likvärdig i pris med levererad makadam.

Problemet blir kantbalken. Det vanliga är väl att att man går upp en storlek i kantbalk och skjuter in isolering in i den. Men kan man komma undan med att inte gå upp i storlek på kantelement och helt enkelt lägga en extra skiva under de? Mer specifikt ett lager XPS300 under kantelementen.

Det handlar inte så mycket om prisskillnaden på kantelementen, men snarare för att underlätta logistiken då jag kan isf köpa och få både kantelement och isolering levererad av samma leverantör och lastbil.
 
surris
A attefall skrev:
Hej,

Jag funderar på att köra ett extra lager isolering under min tillbyggnad eftersom jag ändå måste fylla ut hålet och EPS (S100) är likvärdig i pris med levererad makadam.

Problemet blir kantbalken. Det vanliga är väl att att man går upp en storlek i kantbalk och skjuter in isolering in i den. Men kan man komma undan med att inte gå upp i storlek på kantelement och helt enkelt lägga en extra skiva under de? Mer specifikt ett lager XPS300 under kantelementen.

Det handlar inte så mycket om prisskillnaden på kantelementen, men snarare för att underlätta logistiken då jag kan isf köpa och få både kantelement och isolering levererad av samma leverantör och lastbil.
Såklart! (y)
 
  • Gilla
attefall
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.