E ehsland #1 Medlem · 9 inlägg 18 aug 2019 08:35 ehsland Medlem 9 inlägg 18 aug 2019 08:35 #1 Hej, skall tjälisolera 1,2 m ut från fjällstugan (1,8 i hörnen) 100mm tjock. Omkretsen på grunden är ca 50 m så det blir en hel del isolering. Frågan är om man måste använda XPS eller om det det fungerar med EPS S100?
Hej, skall tjälisolera 1,2 m ut från fjällstugan (1,8 i hörnen) 100mm tjock. Omkretsen på grunden är ca 50 m så det blir en hel del isolering. Frågan är om man måste använda XPS eller om det det fungerar med EPS S100?
Rabbithole #2 Allvetare · Västra Götaland · 12 292 inlägg 18 aug 2019 08:59 Rabbithole Allvetare Västra Götaland 12 292 inlägg 18 aug 2019 08:59 #2 Det fungerar med EPS, ta den billigaste.