Gott, stort tack för input!
 
  • Gilla
tttomten
  • Laddar…
Jag har en S6'a men det är i princip samma fast med våt moppning och där fixade döttrarna själva appen (samma som S50) och igångsättning på mindre än 10 minuter så ni måste haft någon otur med uppkoppling när ni testade.
Det var bara att installera appen, läsa av en kod på dammsugaren och så var det klart.

Är det någon som funderar på skillnaden mellan S5 och S50 så är det bara färgen, S5 är svart, S50 vit... Samma med S6 och S60...

Vi hyrde en Elux i9 pure något före jag köpte S6'an och det var som natt och dag, Elux'en agerar som en misslyckad prototyp i jämförelse med S6'an så det är absolut ett bra val.
 
K
Har precis blivit ägare till en Xiaomi S5. Undrar om appen Mi home...kan man ha den installerad på flera mobiler? Skulle vara bra om både maken o jag hade det. I övrigt undrar jag om appen finns på svenska?
 
Kartan skrev:
Har precis blivit ägare till en Xiaomi S5. Undrar om appen Mi home...kan man ha den installerad på flera mobiler? Skulle vara bra om både maken o jag hade det. I övrigt undrar jag om appen finns på svenska?
Går bra att ha den på fler mobiler... Svenska tror jag inte finns...
 
K
Vad bra då ska jag testa detta, har precis kört den nu för första gången i hela huset. Men hittar inte hur man gör No-go-zoner. Har en Samsung S10 alltså Android och den appen ser inte lika ut som på en Iphone. Nån som vet hur man gör? På Iphone ritar man en No-.go zone men det ser inte ute så på Android.
 
Kartan skrev:
Vad bra då ska jag testa detta, har precis kört den nu för första gången i hela huset. Men hittar inte hur man gör No-go-zoner. Har en Samsung S10 alltså Android och den appen ser inte lika ut som på en Iphone. Nån som vet hur man gör? På Iphone ritar man en No-.go zone men det ser inte ute så på Android.
Bara att rita in det på Android... Så här ser min ut (Samsung Note 8)
Skärmdump av en robotdammsugarkarta på en smartphone visar zoner för städning, med "Norahs room" markerat i rött som no-go zon.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Den röda är "no-go"
 
anders07 anders07 skrev:
Bara att rita in det på Android... Så här ser min ut (Samsung Note 8)
[bild]

Den röda är "no-go"
Är det Mi home appen eller roborock appen?
Jag har just köpt en s50 och mi home appen men jag lyckas bara få kartan att ritas som ett rum. Inte flera olika som du har. Även om jag lagt till fler rum fast dammsugaren ”är bara i ena” då jag inte kunde lägga in samma i fler rum.
Hur har du gjort?

Jag har iof en iPhone, kanske där skillnaden är..

Med vänlig hälsning,
Thomas
 
M Mr.fluff skrev:
Är det Mi home appen eller roborock appen?
Jag har just köpt en s50 och mi home appen men jag lyckas bara få kartan att ritas som ett rum. Inte flera olika som du har. Även om jag lagt till fler rum fast dammsugaren ”är bara i ena” då jag inte kunde lägga in samma i fler rum.
Hur har du gjort?

Jag har iof en iPhone, kanske där skillnaden är..

Med vänlig hälsning,
Thomas
Mi Home på Android, ja...
 
  • Gilla
Mr.fluff
  • Laddar…
Det håller på att rullas ut till S5x också, direkt i MiHome appen till IPhone och jag tror även till Android.
 
@anders07 såg just att du har en S6, där av skillnaderna mot min s5.
 
  • Gilla
anders07
  • Laddar…
Sugförmågan kan ju ändras, gjorde ni det. Sedan finns även carpet mode, då suger roboten med max styrka när den känner att den är på en matta. Aktiverade ni denna inställning vid testet?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.