Är inte lampor extra tillbehör som kostar 500 eller nåt? Går det inte att stänga av hinders detekteringen så kan den köras ändå fast kameran inte ser något?

Wifi´t funkar riktigt dåligt i den, jag måste ofta starta om den för att få kontakt och då har jag ändå en trådlös router precis innanför fönstret där den laddar.
Den äldre modellen av worx som jag hade var betydligt bättre med uppkopplingen men den nya är betydligt bättre på allt annat.

M Micke jonsson2jockejonson skrev:
Wifi´t funkar riktigt dåligt i den, jag måste ofta starta om den för att få kontakt och då har jag ändå en trådlös router precis innanför fönstret där den laddar.
Den äldre modellen av worx som jag hade var betydligt bättre med uppkopplingen men den nya är betydligt bättre på allt annat.
Har du samma router fortfarande? Jag har upplevt problem med tex robotdamsugare och diverse wifilampor pga routern. När jag bytte router blev problemen ur världen, men det var flera routrar som inte gillade IOT-prylar och spökade en del? Annars får vi hoppas på en uppdatering som löser ditt problem. :)

P polaris78 skrev:
Kollar man i grupper om mammotion så finns det en del folk med problem men dom flesta problem beror ofta på handhavandefel.. varför jag säger det? ja jo om en uppdatering rullas ut och tusentals använder dom och inte har problem men 3 samma dårar säger att det inte fungerar vid varje uppdatering helst i 4-5 olika facebook grupper, och så frågar folk ut dom om vad som händer och inte sällan så har man inte förstått grundläggande funktioner i hur appen funkar eller hur grejerna fungerar och än mindre ens följt online gör så här i appen utan gjort på nåt helt annat vis..
Håller med dig och tänker då rent allmänt när man är ute och läser recensioner och forum. Det är rätt ofta man kan röna ut att det är handhavandefel på produkter som prylar får är oförtjänt dåliga recensioner för. Så det ska man ha med sig i bakhuvudet när man läser om problemen. Alla är inte helt sanna men andra är såklart riktiga. Följer tråden för mer input kring denna maskin.

P
Bluegreengrey77 Bluegreengrey77 skrev:
Håller med dig och tänker då rent allmänt när man är ute och läser recensioner och forum. Det är rätt ofta man kan röna ut att det är handhavandefel på produkter som prylar får är oförtjänt dåliga recensioner för. Så det ska man ha med sig i bakhuvudet när man läser om problemen. Alla är inte helt sanna men andra är såklart riktiga. Följer tråden för mer input kring denna maskin.
ja i vissa fall är det ju till och med samma namn som förekommer i många olika grupper och gör nya inlägg då och då

och flera av dessa så är det ju mer inkompetens och handhavande fel och oförmåga att förstå instruktioner om hur det fungerar och hur man ska göra..

En väldigt stor andel av felen orsakas ju av att man inte läst och förstått hur produkten funkar och när nån försöker hjälpa dom till rätta så ignoreras dom rätta svaren.. och man fokuserar på att gnälla och klaga

Men det är ju samma problem med många produkter och när nåt börjar säljas i större omfattning så får man in många av denna typ av personer.. som tror dom är så händiga och kunniga så dom inte behöver läsa på om nåt dom aldrig haft förut..

Sen är det klart det förekommer en del problem som är verkliga också men som ofta kan lösas genom omprogmering av karta och ordentlig omstart av allt särskillt efter uppgradering av både app och mjukvara i rtkantenn och i själva maskinen.. men istället för att göra alla steg så gnäller man

M Micke jonsson2jockejonson skrev:
Tack för svar.
Jag köpte en för 1000m2 idag men den vägrar starta innan och säger otillräckligt ljus även om jag har schemalagt den på att starta nu på kvällen.
Enligt instruktion ska den gå igång fast det är mörkt.
Nej, WR341E är inte utrustad med extra belysning som krävs för att köra i mörker.
Har själv en WR341E och beställt extra belysningen från ByggHemma och den har artikelnummer:
WA0715 - FiatLux-belysning för klippning efter mörkrets inbrott Pris 429 SEK

Själv är jag väldigt nöjd med min robot. Ska mappa om en av zonerna jag har där jag var lite för snäv runt en plantering.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.