Köpte en Worx Landroid för 800m^2 för några månader sedan.
Nu verkar det som att ofta (inte alltid), när det regnar så piper den och visar "Regn" när sensorerna blir blöta (som den ska), men sedan inte slutar pipa, utan tjuter konstant (vet inte hur länge, brukar få stänga av den, så inte grannarna ska bli galna på pipet, har upptäckts mest kväll/natt). Eller så piper den till, blir tyst några sekunder, piper igen osv.
Ungefär som att det är glapp i regnsensorerna, och att den sedan signalerar varje gång den får kontakt.

Är detta något fel som känns igen av någon?
Måste jag kånka tillbaka den till Clabbe och vänta på reparation, eller är det kanske nån som vet ett fix på problemet?

L
Är nog ett fukt och vattenproblem , det kommer in fukt på ledningar eller sensorer , när den börjar pipa och inte vill sluta , ta in den och fram med gummans hårtork , blås runtomkring den ,
slutar den då att pipa efter ett tag så är det fukt/vatten som leder över , det behövs inte mycket ,
det är kanske ett fel med sensorerna , garanti kanske

Nä, inte riktigt samma fel. Har inte tänkt på om lampan blinkar, tror inte det. Sedan står det "regn" i displayen, den går inte tillbaka till "inväntar schematid". Sedan tjuter den antingen konstant eller oregelbundet. Din verkar pipa ganska regelbundet.
Köpte min för ett par månader sedan, så tror (hoppas) att min redan är åtgärdad mot rostfelet.
Har bara varit i drift nån dryg månad, kanske 2, så tror inte det har hunnit rosta än heller.

Ska lämna in den på garantin när gräset slutat växa för säsongen tänkte jag.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.