1 814 997 läst ·
6 044 svar
1815k läst
6,0k svar
Worx Landroid 2.0
Min 794 från 2014 gick väldigt fint förra säsongen. Efter att ha fixat lite med slingan efter vinteruppehållet efter kontakt med supporten fungerar den skapligt. Dock kantklipper den inte längre. Förra säsongen startade den klippningen varje gång den stötte på slingan på vägen hem. Nu "går" den bara hem. Det roliga är att min maskin är kvar på 0,50 och har inte varit på besök i Hässleholm.
Ladda hem senaste uppdatering (kommer en ny snart) så får du automatisk kantklippning 1 gång/vecka.froven skrev:Min 794 från 2014 gick väldigt fint förra säsongen. Efter att ha fixat lite med slingan efter vinteruppehållet efter kontakt med supporten fungerar den skapligt. Dock kantklipper den inte längre. Förra säsongen startade den klippningen varje gång den stötte på slingan på vägen hem. Nu "går" den bara hem. Det roliga är att min maskin är kvar på 0,50 och har inte varit på besök i Hässleholm.
Den kantklipper nu endast en gång i veckan. Men vill du kantklippa oftare kan du sätta den riktad mot slingan bakom laddstationen och sedan trycka på hemknappen. Då kommer den klippa hela vägen runt slingan (förutsatt att klipparen har tillräckligt med batteri).
Jag repeterar då. Förra säsongen kantklippte den 100 % av gångerna den åkte in för laddning. Nu gör den det inte. På samma mjukvara. Spelar det någon roll om den är på schema-klippning eller om man startat den manuellt ?
Har du haft någon special version av mjukvara? Detta kom manuellt först på 0.62 och med automatik på 0.74.froven skrev:
Om den klippte 100% av gångerna den gick hem med 0.50 då är/var det något fel på din maskin! Är du säker på att knivarna var igång? Eller räknar du med att den klippte bara för den gick på stan slingan?froven skrev:
froven : har du möjligen räknat "Go Home" som manuell start ? I så fall har du ju rätt i att den kantklippt, för det har min (794E från 2013) med ver 0.5.
Jag kanske är förvirrad, men har inget minne av att ha tvingats trycka på go home för att hålla gräset runt slingan stånget.
@nissenhj: räknar inte som kantklippning för att den gick på slingan, men mitt minne är att den har sökt slingan på väg hem med rotorn av, och när den hittat slingan startat den.
Hursomhaver, vågar man uppdatera den, och går det att nergradera om man inte finner 0,92? tillfredställande?
@nissenhj: räknar inte som kantklippning för att den gick på slingan, men mitt minne är att den har sökt slingan på väg hem med rotorn av, och när den hittat slingan startat den.
Hursomhaver, vågar man uppdatera den, och går det att nergradera om man inte finner 0,92? tillfredställande?
0.92 finns bara till årets modeller vi andra får nöja oss med 0.72! Vet inte om någon har 0.50 på fil i så fall borde det gå att nedgradera den. Varför tror du att du inte skulle bli nöjd med 0.72?froven skrev:Jag kanske är förvirrad, men har inget minne av att ha tvingats trycka på go home för att hålla gräset runt slingan stånget.
Till Landroid 2,0 W793E så är den senaste versionen v0.72!froven skrev:Jag kanske är förvirrad, men har inget minne av att ha tvingats trycka på go home för att hålla gräset runt slingan stånget.
Kan inte svara på om man kan lägga tillbaka v 0.50.
Jag hade klonk till och från med 0.5, stundtals väldigt påtagligt. Detta har i stort sett försvunnit, tycker dock man kan skönja aningens vid finjusteringar i en slänt jag har även med 0.72.Nicke Nyfiken skrev:nissenhj och eran,
Våra maskiner verkar vara tillverkade samma vecka 2014 så vi får anta att de då är identiska. Hade någon av er klonk från drivhjulen vid vändningar när ni körde med v0.50?
Det verkar inte som att alla har haft det problemet med v0.50. Och det verkar som att det inte försvunnit på alla klippare heller med v0.72
Lätt förvirrad är det.
Så 0.72 var ett lyft för min klippare, bortsett från missarna i översättningen.