4 459 läst ·
8 svar
4k läst
8 svar
Wolftech BS 350
Funderar på att investera i min första bandsåg, tyvärr har jag bara 1fas.
Har kikat på denna Wolftech BS 350
http://lovangersmaskin.nordicshops.com/product.html/bandsag-wolftech-bs-350?category_id=376
Någon här som har eller har haft en likadan?
Tacksam för all info
Har kikat på denna Wolftech BS 350
http://lovangersmaskin.nordicshops.com/product.html/bandsag-wolftech-bs-350?category_id=376
Någon här som har eller har haft en likadan?
Tacksam för all info
Jag hade en sådan fast från annan tillverkare (de säljs av ett gäng olika) men bytte till en Hammer när jag brände motorn. Det mesta är bra gjort på sågen men den är ganska klen, man får problem med hårdare träslag och framför allt om man ska såga faner eller dela på tjockare ämnen. Det var ganska ofta som bladet faktiskt nöp fast på reaktivt trä och det var också så jag till slut brände motorn (missade att slå av när bladet hade nypt och det fanns ingen säkring) 20 cm såghöjd kan också lätt bli begränsande men är det bara smågrejer man ska såga så tycker jag att det inte är några större fel på konstruktionen.
Tack för ditt svar!rolcar skrev:Jag hade en sådan fast från annan tillverkare (de säljs av ett gäng olika) men bytte till en Hammer när jag brände motorn. Det mesta är bra gjort på sågen men den är ganska klen, man får problem med hårdare träslag och framför allt om man ska såga faner eller dela på tjockare ämnen. Det var ganska ofta som bladet faktiskt nöp fast på reaktivt trä och det var också så jag till slut brände motorn (missade att slå av när bladet hade nypt och det fanns ingen säkring) 20 cm såghöjd kan också lätt bli begränsande men är det bara smågrejer man ska såga så tycker jag att det inte är några större fel på konstruktionen.
Sågar max 45mm exotic hardwoods tex Bubinga och Zebrano, antar denna såg kan få svårt med detta?
Ja kollar blocket lite då & då, problemet är att hitta en vettig 1fas såg!
Lokalen jag hyr är utav av inte vill dra in 3fas.
Någon som har ett vettigt förslag på en ny 1fas såg mellan 5-10000:- som är bra ?
Lokalen jag hyr är utav av inte vill dra in 3fas.
Någon som har ett vettigt förslag på en ny 1fas såg mellan 5-10000:- som är bra ?
45mm kan du såga med vilken bandsåg som helst, oberoende av vilket träslag det är. Har själv klyvt 130mm blött plommonvirke på min lilla incabandsåg. Sågade senast igår 50mm ebenholz och med rätt klinga är det som att tälja smör. Klingan är minst lika avgörande som motorkapaciteten.BarryManilow skrev:
Tack!
Då beställer jag
Då beställer jag
Klicka här för att svara