1 589 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Wlan och 4G i lecahus
hur funkar ett wlan typ AC i ett lecahus?
Går signalen igenom 50 cm väggar?
Samma fråga när det gäller mobiltelefon och mobildata (4G) i Leca hus. Är mottagningen mycket sämre inne i huset jämfört med utanför?
Går signalen igenom 50 cm väggar?
Samma fråga när det gäller mobiltelefon och mobildata (4G) i Leca hus. Är mottagningen mycket sämre inne i huset jämfört med utanför?
Skiljer nog en del beroende på var man bor i förhållande till masten, och vilka fönster man har.
Själv har jag bra 4G där jag bor, kanske beror det på att jag bor på en golfbana.
Men i källaren som ligger 2/3 under mark har jag full 4G och 4 av 5 pinnar på wlan fast routern står på övervåningen och bjälklaget är 30 cm betong. Routern står mitt i huset, och trappan ner till källaren är i ena hörnet, mitt kontor kar jag i andra ändan av huset.
Väggarna i källaren är betonghålsten, men dom är inte 50 cm tjocka.
Själv har jag bra 4G där jag bor, kanske beror det på att jag bor på en golfbana.
Men i källaren som ligger 2/3 under mark har jag full 4G och 4 av 5 pinnar på wlan fast routern står på övervåningen och bjälklaget är 30 cm betong. Routern står mitt i huset, och trappan ner till källaren är i ena hörnet, mitt kontor kar jag i andra ändan av huset.
Väggarna i källaren är betonghålsten, men dom är inte 50 cm tjocka.
Klicka här för att svara
