Hej,

Jag har en Wirsbo VE 11 elpanna (mycket liten i formatet och utan varmvattenberedare) som efter byte till bergvärme för ett par år sedan blivit över. Pannan har varit i drift ungefär 1996 - 2003.

Någon som har uppfattning om vad den är värd? Den verkar inte tillverkas längre vad jag kan hitta.


TYP Wisbo VE 11
TILLV.ÅR 1996
EFFEKT 11 KW
SPÄNNING 400V 3 N
STRÖM 15,9 AMP
BEREDNINGSTEMP 100 grader C
VOLYM 2 Liter
SA-TYP NR. 10400
BEREDNINGSTRYCK 1,5 bar
PROVNINGSTRYCK 2 bar
 
Sett priser mellan 0 och 3000 på Blocket.
Köpte själv en ctc 11kw för 500 då jag behövde byggvärme.
De flesta undviker nog elpannor med dagens elpriser och kör billigare uppvärmningsalternativ.
Har du tur kanske någon liksom jag behöver extra värme för att snabbt torka en golvvärmeslinga / byggvärme eller är i panik mitt i vintern med en havererad värmepump eller liknande.

De flesta elpannor skrotas nog då de tas ur drift.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.