Hur många varv skal jag skruva för en slinga som tex har 10% av det total längden?
Jag letade förgärves efter ett svar...Jag har 6 slingor den längsta är 90 m,,,,den kortaste 25m

• IMG_2466.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Maila Wirsbo och fråga. De svarade snabbt til mig när jag hade samma fråga. Ange vilken typ av golvkonstruktion du har också, tex 16 mm parkett på värmeplåt.

Skicka med längden på varje slinga. Ser dock ut som du bara har 5 slingor?

...det är en specialare längst till höger också....

Tack för hjälpen! DSet blir min fredags nöje fixa det....ja det är en nog speciallre. Min första VS killen lämnade mig i sticket och stack till takland när jag till slut fick tag på någon som ville ta efter ville han tydligen imponera....;-)

På uponors hemsidan så finns det ett schema för hur många varv du ska skruva gentemot slingornas längd. Sök på injustering på deras hemsida.

gnuttisch skrev:
På uponors hemsidan så finns det ett schema för hur många varv du ska skruva gentemot slingornas längd. Sök på injustering på deras hemsida.
Det räcker inte att justera mot längd om golven uppbyggnad ser olika ut.

Du menar att han har blandat Pex och el-förzinkade rör? Annars får du gärna förklara.

Jag hänvisade bara till den tabellen för att han skulle ha något att börja med.

Nej jag menar att tex i mitt hus så har jag ingjutna rör i källaren, gles panel med rör + 25mm trägolv ovanpå i sovrummet, glespanel + rör + dubbelgips + klinker i köket etc. Även om slingorna vore lika långa skulle man behöva justera olika för att få jämn temp i dessa rum.

den såg jag men jag uppfattade aldrig at det handlar om varv utan på en skala på de nyaste anordningar..

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.