3 873 läst ·
38 svar
4k läst
38 svar
Windows RT begick självstympning vid uppdatering.
Renoverare
· Skåne/Blekinge
· 2 880 inlägg
Jag har jobbat inom IT sedan mitten på 90-talet och varit inne och vänt på Linux jag vet inte hur många gånger, men det blir alltid problem om man aktivt använder sin dator. Ta bara drivrutiner till grafikkort, ljudkort eller usb-prylar. Med tur, så har tillverkaren gjort en drivrutin, men självklart inte till just den distron du kör, så då blir det till att leta. Och leta. Och leta. Och tillslut kanske du hittar någon som gjort en som kanske funkar. Om den inte funkar, så är det bara att leta igen.Fotografen skrev:
Det finns liksom en anledning till att Linux aldrig slagit igenom vare sig hos privatpersoner eller hos företag. Nej, det finns inte ett enda företag som INTE vill och hade kapat bort licenskostnaderna om de kunde det. Men...om de går över till Linux så skjuter supportkostnaderna i höjden istället. Vidare så finns det knappt någon mjukvara som produceras professionellt med support för Linux.
Ja, det är gratis, men som sagt...bara om din tid inte är värd någonting...eller om du har ett statiskt system.
Renoverare
· Skåne/Blekinge
· 2 880 inlägg
Renoverare
· Skåne/Blekinge
· 2 880 inlägg
Magnus E K
Husägare
· Östergötland
· 4 612 inlägg
Magnus E K
Husägare
- Östergötland
- 4 612 inlägg
Windows Me var ju bara en förbättrad version av Windows 98, som i sin tur var en förbättrad version av Windows 95. Fungerade utmärkt (med den tidens mått mätt) på hemdatorer kring millennieskiftet; betala extra för och för hårdvara (mer RAM) för att kunna köra Windows 2000 var inte värt det för privatpersoner och hade även sämre drivrutinsstöd. (Däremot var det kanske helt onödigt att uppgradera till Me om man redan hade 98.)Fairlane skrev:
Renoverare
· Skåne/Blekinge
· 2 880 inlägg
Ja, kan så vara, men då missade de verkligen målgruppen. Windowsanvändare väler just windows för att det INTE är låstErik_Hansson skrev:
RT var avsett att ta upp kampen med Ipad.
Samma koncept med Arm cpu och nedlåst os.
Ms gjorde en tekniskt bättre lösning med bland annat en usb kontakt + plats för minneskort vilket är praktiskt då man på dagen stoppar i barnkortet så är de sysselsatta i bilen. När de har somnat så kan man växla kort till ett med innehåll för äldre
Tråkigt nog kom aldrig något bra apputbud så det floppade
Samma koncept med Arm cpu och nedlåst os.
Ms gjorde en tekniskt bättre lösning med bland annat en usb kontakt + plats för minneskort vilket är praktiskt då man på dagen stoppar i barnkortet så är de sysselsatta i bilen. När de har somnat så kan man växla kort till ett med innehåll för äldre
Tråkigt nog kom aldrig något bra apputbud så det floppade
Klicka här för att svara
