Ställa upp hastigheten ett steg till på cirkulationspump kan eventuellt lösa ditt problem. Vet du vad du har i utgående temp och returtemp på golvvärmen? 3-5 grader i differans är ett bra område att vara i för golvvärme.P Patric Holmgren skrev:
Hade problem med cirkulationspump av samma märke. Har skrivit här om det. Korta svaret är att motorkondensatorn ändrade värde, vridomkopplaren tog stryk. Jag köpte kondensator för 100sek byglade vridomkopplaren till läget jag ville MAX. Fungerar bra sedan. Kan ju vara liknande för dig? Min pump gick bra om man pressade in vridratten.PFO skrev:
Jag har också haft problem med vredet på en cirkulationspump. Den gick bara om man tryckte lagom hårt på vredet. Plastbitar på insidan hade pajat av åldern och jag fick löda fast metallblecket i önskad hastighet direkt på kretskortet.
Ok. Tack för tipsetM _Magnus L skrev:Hade problem med cirkulationspump av samma märke. Har skrivit här om det. Korta svaret är att motorkondensatorn ändrade värde, vridomkopplaren tog stryk. Jag köpte kondensator för 100sek byglade vridomkopplaren till läget jag ville MAX. Fungerar bra sedan. Kan ju vara liknande för dig? Min pump gick bra om man pressade in vridratten.
Klicka här för att svara