47 501 läst ·
72 svar
48k läst
72 svar
Willa Nordic - erfarenheter?!
Medlem
· Östergötland
· 2 144 inlägg
Jösses...låter som Stockholmsfasoner och Willa Nordic är ju från Småland....
3 millar är ju inte småpengar direkt....och detta var bara för själva huset....?!?
Ja ja vi är inte villiga att betala vad som helst för goodwill i varumärket WN så vi får se om det blir avslut. Just nu gäller det att få klart med en tomt....
När jag talade med Götenehus hade de en prislista för Stockholm/Gbg/Malmö och en för övriga landet som var billigare....
3 millar är ju inte småpengar direkt....och detta var bara för själva huset....?!?
Ja ja vi är inte villiga att betala vad som helst för goodwill i varumärket WN så vi får se om det blir avslut. Just nu gäller det att få klart med en tomt....
När jag talade med Götenehus hade de en prislista för Stockholm/Gbg/Malmö och en för övriga landet som var billigare....
Tosca, är det Skiftesgården på den skiss som de kallar 161 på hemsidan (164 m2)?
MVH/Christina.
MVH/Christina.
Tack för svaret Tosca, kan man se planlösningen någonstans??
MVH/Christina.
MVH/Christina.
Hej Isabella 
Stort Tack för ditt vänliga svar, men jag som "bara" är intresserad och nyfiken i största allmännhet kan ju inte ringa till säljaren för en sån "struntsak"
Blev bara så intresserad då du skrev att det var den mest genomtänkta planlösning du sett, du hade ju dessutom haft flera hus sedan tidigare så jag förstår att du vet vad du pratar om. Är själv väldigt intresserad av planlösningsfrågor och tycker det är kul att kika och jämföra.
Tänkte att den kanske fanns någonstans på hemsidan som jag inte hittat.
Tack än en gång för ditt vänliga svar, du kanske kan göra en hemsida så småningom
, skulle vara jätteintressant att följa ett WN-bygge 
MVH och hoppas benet läker fort//Christina.
Stort Tack för ditt vänliga svar, men jag som "bara" är intresserad och nyfiken i största allmännhet kan ju inte ringa till säljaren för en sån "struntsak"
Blev bara så intresserad då du skrev att det var den mest genomtänkta planlösning du sett, du hade ju dessutom haft flera hus sedan tidigare så jag förstår att du vet vad du pratar om. Är själv väldigt intresserad av planlösningsfrågor och tycker det är kul att kika och jämföra.
Tänkte att den kanske fanns någonstans på hemsidan som jag inte hittat.
Tack än en gång för ditt vänliga svar, du kanske kan göra en hemsida så småningom
MVH och hoppas benet läker fort//Christina.
Medlem
· Östergötland
· 2 144 inlägg
Toscakaka är gott....åt jag i gårTosca skrev:
Några frågor:
Hur stort är det där huset?
Ser ut som ett 1 3/4 plans hus?
Av de 4 MSEK hur stor del var tomtpris?
Vad har ni valt för utrustning?
Tacksam för svar....
/Calle
Medlem
· Östergötland
· 2 144 inlägg
Kul! Men det är sanslöst vad det skiljer mellan Stockholm och Norrköping i pris, inte bara tomtpriserna. Förstår folk som bosätter sig i t ex Nyköping och pendlar...
Sen vet du väl att du måste fixa en hemsida för att visa upp underverket för oss andra va?!
Jag kan hjälpa dig för en smärre kostnad ;-) - Norrköpingspriser!
Sen vet du väl att du måste fixa en hemsida för att visa upp underverket för oss andra va?!
Jag kan hjälpa dig för en smärre kostnad ;-) - Norrköpingspriser!
Medlem
· Östergötland
· 2 144 inlägg
Den fungerar ju visst - är bara inte så informativ
....har legat ute i ett år med en herrans massa besök men nu har det varit stiltje på byggfronte så länge så den ligger i träda.....
Återkommer snart för det kan börja hända grejer serru!
Återkommer snart för det kan börja hända grejer serru!
Medlem
· Östergötland
· 2 144 inlägg
Lyfter tråden då jag söker fler som har byggt med Willa Nordic eller har erfarenheter. Tar tacksam emot synpunkter. Vi står i ett litet avgörande skede så alla tips är välkomna, bra som dåliga!
/Calle
/Calle
Hej!
Villa Nordic ligger på den absoluta toppen när det gäller att ta betalt.
Har en bekant som hade ritat ett eget två-planshus och lämnade ritningen till samtliga husföretag på Husknuten
Villa Nordic var dyrast. Det skillde nästan 900.000:-
mellan dem och Onsala Villan, men då ingick förstås
en innertrapp i Ek.
Villa Nordic ligger på den absoluta toppen när det gäller att ta betalt.
Har en bekant som hade ritat ett eget två-planshus och lämnade ritningen till samtliga husföretag på Husknuten
Villa Nordic var dyrast. Det skillde nästan 900.000:-
mellan dem och Onsala Villan, men då ingick förstås
en innertrapp i Ek.
Medlem
· Östergötland
· 2 144 inlägg
Var i landet?
Tror inte du ska oroa dig Calle, jag tror på Willa Nordic.
Ta t ex Vallsjöhus i Norrköping som räknade på Willa Nordics sksser åt oss, de hade sagt att WN tog 1 milj för sitt namn men deras pris blev kanske 300.000 under.
Då tror jag att WN kan vara värt 300.000..mer än Vallsjö. Bara en uppmuntrande tanke.
Ta t ex Vallsjöhus i Norrköping som räknade på Willa Nordics sksser åt oss, de hade sagt att WN tog 1 milj för sitt namn men deras pris blev kanske 300.000 under.
Då tror jag att WN kan vara värt 300.000..mer än Vallsjö. Bara en uppmuntrande tanke.
Medlem
· Östergötland
· 2 144 inlägg
Skönt att höra Matilda, återkommer när jag fått offerten. Är de för dyra blir det ju inget hus 
sorry men när ni pratar om pris/m2, menar ni då inklusive markarbete (som i mitt fall var 2000/m2). garage (i huset. hur räknas det?) jag antar att ni räknar ex det första och inkl det senare.
Priser och rekommendationer i all ära men kontakta en jurist och be denne se över avtalen så att betalning sker i rater något i underkant vartefter arbetena blir utförda. Blir dessa inte utförda i tid stoppa betalningarna och sätt hårt mot hårt. Ta in ett annat företag efter några dagars dröjsmål. Går inte husföretaget med på ett skäligt avtal som likställer kunden med företaget så välj ett husföretag som gör det.
Lycka till!
Lycka till!