Hej thcn! Det lät ju inte så bra. Hoppas det är ett Stockholmsfenomen.

Det är märkligt att 200 kvm skall kosta 3 MSEK. T o m 15000 kr är i överkant. Var det något speciellt med ert hus gällande konstruktion, fasad, planlösning eller så?

Hej,

Nej det är inget speciellt med vårt hus, som jag skrev så hade vi en kravspec på vårt sätt att leva och bo, inte på husets utformning, det överlåter vi till husfirmorna att presentera för oss.

Och, som jag skrev tidigare, tomten är plan, ev svagt sluttande, ligger nära vägen, tomten går utmed vägen, det är ingen skafttomt eller så.

Säljare tycker vi var allmänt ointresserad, jag tror inte han ville ha ett till projekt.

Willa Nordic klingar inte positivt i våra öron längre, tidigare var det vårt favorithus, vi har vänner som byggt med WN.

Trist med attityden hos säljaren. Uppenbart hade han mycket att göra. Vem skulle säga nej till en affär på 3 MSEK?!

I Norrköping är WN säljarna dom som gett oss bäst bemötande av alla.

Nu har jag skrivit 11 inlägg, puh när blir man forumgud?! :P

jag var hos willa nordic i deras visningshus på
husknuten här i göteborg.
Det kostar ca 17 000 kr/kvadratmeter att bygga
med dem!

MatildaSofia skrev:
Nu har jag skrivit 11 inlägg, puh när blir man forumgud?! :P
Du har bara 489 kvar, sätter du igång nu och skriver ca 1 per minut så är du klar om 8 timmar....sen kan du titulera dig forumgud ;D

OlaS skrev:
jag var hos willa nordic i deras visningshus på
husknuten här i göteborg.
Det kostar ca 17 000 kr/kvadratmeter att bygga
med dem!
Det låter ju helt sjukt....hur stort hus var det beräknat på? 200 kvm skulle alltså kosta 3,4 MSEK. Kan inte vara deras normala prissättning.

Var huset utrustat på något speciellt sätt?

• 1919-bumlinggrdsgrd.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är ungefär sama kvm pris som vi fick, och då räckte inte våra 3 milj...

Att säljare då inte var intresserad av att diskutera alternativ, gör inte saken bättre.

Jag tror dessutom inte att deras kvalité ligger i linje med vad man får lova att betala extra jämfört med andra likvärdiga leverantörer.

• 1936-granngrdsgrden.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej Calle Anka o alla andra..
Det är konstigt att det ska skilja så mycket i pris mellan dom olika säljkontoren. Vi lyckades pruta en andra gång o fick ner vårt pris.

Om WN själva visste varför dom ligger högt i pris skulle dom nog berätta det! Vi frågade flera ggr men fick inget direkt svar, mer än att det blir fina hus..
Vallsjöhus påstod t ex. att det inte var ngn skillnad i väggmått eller konstruktion mellan dom o WN, utan att man får betala för namnet Willa Nordic, vad nu det säger. Vallsjöhus pris låg åtminstone 500.000 lägre.
Trevlig helg... ;)

Jag skall grilla dem lite på denna punkt om det blir aktuellt med byggnation. Deras väggar säger ju att det är schyssta prylar liksom en BMW eller Merca är bra bilar men frågan är hur mycket det skiljer mot en Volvo och hur mycket goodwill man får betala för gällande varumärket.

De anger att all byggnation sker i mkt torr miljö men detta är väl generellt för alla producenter?

På en BMW tycker jag att man kan känna kvaliteten men kan man det på ett hus?

Fick du sagt att du kör BMW också eller... ;D

Jag gjorde det till jag rullade nedför en ravin och voltade 3 gånger med hela familjen på väg till semester. Bilen var skrot men vi fick inte en skråma. Därför gillar jag BMW. Dessvärre är de lite dyra så jag köpte ett annat tyskt märke - i tyskland för en billigare peng.

Oj, otäckt. Då kan man förstå att du gillar BMW.
Jag tycker att det är stor skillnad på känslan i olika hus, gillar t ex inte Värsåsvillan...
Men däremot Willa Nordic..
Men bäst känsla har hus i betong eller lättbetong..enligt mig alltså..

Håller med.....stenhus gillar jag också skarpt men det finns ingen som kan bygga åt mig....de senaste filurerna Avexa gick i konken alldeles nyss. Jag vill ju ha lättbetong och inte massivt gjuten även om det senare kanske har längre livslängd.

Visste inte att Avexa gått i kk, men hade du tänkt bygga med dom annars? ???

Måste finnas ngn byggare t ex.via Jerker som kan bygga ett hus till er i lättbetong?!
Men nu låter det som du är på jakt efter kataloghus...typ Willa Nordic..eller?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.