G
Den här beställde jag tre stycken av. Då kostade de $17 styck men är ett fynd även för 20.

http://s.aliexpress.com/AnQbM7zY

Fungerar klockrent och kan spara på ftp, maila eller lägga på internt sd mm. Helt ok app för både Android och ios.

• Appinställningsmeny som visar alternativ såsom Wi-Fi, tid, FTP och e-post.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
G Grief skrev:
Den här beställde jag tre stycken av. Då kostade de $17 styck men är ett fynd även för 20.

[länk]

Fungerar klockrent och kan spara på ftp, maila eller lägga på internt sd mm. Helt ok app för både Android och ios.
Tack för tipset. Jag beställde två för 448:- ink frakt :) Helt ok och perfekt med email, ftp och allt. Suveränt. (y)

det står 2 way audio.

går det att prata via appen till den som står vid dörren om man har kameran så?

J JanneSjo skrev:
det står 2 way audio.

Om du pratar om den kameran jag har, så ja. Men det är kasst ljud, men visst går det. Dock är det simplex, så tänk walkie-talkie.

• Gilla
JanneSjo
  • Laddar…
G
J JanneSjo skrev:
det står 2 way audio.

Det gör det, finns en liten talknapp i appen. Inte på något sätt ett hifi-ljud men det går att göra sig förstådd utan problem.

• Gilla
JanneSjo
  • Laddar…
En liten uppföljning kanske är önskad av någon.

Hygrometer och termometer - sonoff th10 och th16. Funkar kanon. Vissa funktioner hade jag gärna sett och de kommer kanske så småningom, men som övervakning av temp och luftfuktighet funkar de perfekt. En kommer så småningom att få styra en värmeflyttare.

De två länkade kamerorna och en utomhuskamera - alla som är inkopplade funkar hur bra som helst. De larmar lite för lätt, men det spelar inte så stor roll. För övervakning och att hålla lite koll på distans funkar de klockrent dag som natt.

Lås blir troligen Glue. Billigare, snyggare lösning än Yale, och har alla önskvärda funktioner.

Jag hittade en väldigt intressant produkt som jag installerat; Sonoff smart switch. En infälld wifi-brytare. Nu kan jag fjärrstyra (och programmera) att taklampor tänds och släcks. Suveränt och långt mer realistiskt än timerprogrammerade fönsterlampor.

Så...detta kommer att bli bra, snyggt och till vansinnigt låg kostnad jämfört med de vanliga larmsystemen på svenska marknaden, och med LÅNGT fler funktioner.

• Gilla
Härryda2015
  • Laddar…
nizzehult
Kan också ge lite feedback. Jag hade ungefär samma funderingar och köpte en billig wifi-cam på ebay för runt 250,- (Sricam SP005) och...tja...för dom pengarna så duger den. Påminner om den du länkat till. 720p och hyfsad bild i dagsljus men rätt dålig i mörker. Motion detection funkar sämre och tvåvägsljudet inte alls. Mjukvaran som ingår är kanske inte i topp.
Men vill man bara köra en slinga som övervakar t ex en balkongdörr och skickar strömmen till ett NAS 24/7 så duger den gott.

Har också ett Glue Smart Lock som jag gillar men produkten är inte riktigt färdigutvecklad och har såväl en del buggar som funktioner som man borde ha tänkt på.
Men den är diskret, lättmonterad och enkel att använda.
Nackdel: appen kan inte veta status om någon har låst/låst upp med nyckel.
Lite långsam.
Krånligt att dela ut tillfälliga nycklar då man måste registrera sig och öppna konto.
Halvmeckig att få igång - buggig rent allmänt men det jobbas på det.
Men jag gillar den och den har hyfsat hög imponatorfaktor!
Byte just dörr till ett med ASSA 2002 låskista och till dessa måste man ha en särskild modell så jag ska byta när den finns tillgänglig.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.