Hej!
Har upptäckt att vår diskmaskin läcker litegrann, det är enstaka droppar i det markerade området på bilden. Det är inte så att det blir stora mängder vatten men litegrann kring ena foten. Vet någon vad som kan orsaka detta och om det är något som kan göras själv?
Har upptäckt att vår diskmaskin läcker litegrann, det är enstaka droppar i det markerade området på bilden. Det är inte så att det blir stora mängder vatten men litegrann kring ena foten. Vet någon vad som kan orsaka detta och om det är något som kan göras själv?
HejN Nybyggare1234 skrev:
Jag har samma problem med min. Jag tog av plåten på luckan och upptäckte att isoleringen som fanns där var helt blöt i nedankanten. Ca 2 dm upp från golvet. Skulle gissa att i mitt fall så måste det komma längre uppifrån maskinen. Kanske kondens som sugs upp av isoleringen?
Har du löst det på något sätt?
inte hittat några fel på lister eller dylikt, däremot lokaliserat vart det kommer vatten ifrån.
Bifogar en bild tagen under diskmaskinen där jag lyft undan isoleringen, det röda markerar vart det kommer vatten ifrån. Blir kanske en halv dl vatten per disk
Bifogar en bild tagen under diskmaskinen där jag lyft undan isoleringen, det röda markerar vart det kommer vatten ifrån. Blir kanske en halv dl vatten per disk
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Svårt att orientera sig på den bildenN Nybyggare1234 skrev:
Klicka här för att svara