Hej!

Har upptäckt att vår diskmaskin läcker litegrann, det är enstaka droppar i det markerade området på bilden. Det är inte så att det blir stora mängder vatten men litegrann kring ena foten. Vet någon vad som kan orsaka detta och om det är något som kan göras själv?

• Närbild av diskmaskinens underdel med en röd markering runt området där vattnet läcker vid ena foten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
N Nybyggare1234 skrev:
Hej!

Har upptäckt att vår diskmaskin läcker litegrann, det är enstaka droppar i det markerade området på bilden. Det är inte så att det blir stora mängder vatten men litegrann kring ena foten. Vet någon vad som kan orsaka detta och om det är något som kan göras själv?
Hej
Jag har samma problem med min. Jag tog av plåten på luckan och upptäckte att isoleringen som fanns där var helt blöt i nedankanten. Ca 2 dm upp från golvet. Skulle gissa att i mitt fall så måste det komma längre uppifrån maskinen. Kanske kondens som sugs upp av isoleringen?

N Nybyggare1234 skrev:
Har du löst det på något sätt?
Jag kramade ur vattnet ur isoleringen men inte felsökt mer. Är väl en tidsfråga innan det börjar droppa från luckan igen…

N Nybyggare1234 skrev:
Har du löst det på något sätt?
kolla listerna runt luckan
kolla undre spolarmen för sprickor

inte hittat några fel på lister eller dylikt, däremot lokaliserat vart det kommer vatten ifrån.
Bifogar en bild tagen under diskmaskinen där jag lyft undan isoleringen, det röda markerar vart det kommer vatten ifrån. Blir kanske en halv dl vatten per disk
Under diskmaskinen med isolering undanröjd syns ett läckageområde markerat i rött, där vatten rinner ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

N Nybyggare1234 skrev:
inte hittat några fel på lister eller dylikt, däremot lokaliserat vart det kommer vatten ifrån.
Bifogar en bild tagen under diskmaskinen där jag lyft undan isoleringen, det röda markerar vart det kommer vatten ifrån. Blir kanske en halv dl vatten per disk
[bild]
Svårt att orientera sig på den bilden

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.