Vi renoverade nyss köket och har en integrerad diskmaskin från Bosch. Den läcker ånga i framkant. Vi har försökt med det mesta men det fortsätter. Vad gör vi för fel?

• Bilden visar en närbild av en integrerad diskmaskin från Bosch med ånga som läcker ut i framkant, markerad av en handritad cirkel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skadad del på en kökslucka markerad med en handritad cirkel, tycks visa fukt eller ångläckage på en Bosch-diskmaskin.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Välkommen till forumet.

När läcker det ånga? Är det "hela tiden" den diskar, eller är det när den är färdig?

Vilken modell är det?

Demmpa Demmpa skrev:
Välkommen till forumet.

När läcker det ånga? Är det "hela tiden" den diskar, eller är det när den är färdig?

Vilken modell är det?
Tack! Det är en Bosch serie 4. Det är lite ånga under huvudtvätt, typ när den kommit upp i temp. Sen läcker det mer under sköljning.

Den kan ha fått sig en smäll och gångjärnen som löper längs luckans insida är lite lite deformerad. Luckan stänger inte 100% och det varma vattnet trycker ut luckan under körning varpå det kommer ut ånga. Hände mig. Teknikern såg det direkt på en minimal buckla på luckan på min maskin, en skvallerbuckla. Dottern hade snubblat på maskinen

R ribban skrev:
Den kan ha fått sig en smäll och gångjärnen som löper längs luckans insida är lite lite deformerad. Luckan stänger inte 100% och det varma vattnet trycker ut luckan under körning varpå det kommer ut ånga. Hände mig. Teknikern såg det direkt på en minimal buckla på luckan på min maskin, en skvallerbuckla. Dottern hade snubblat på maskinen
Ja så kan det vara. Den är dock helt ny. Men det ska komma en tekniker nästa vecka. Så tråkigt, men vill bara att det ska fungera.

Vi har kommit på att det är när fronten är på så läcker det. Någon som vet om epoqs anslutningsplatta är kompatibel med en Bosch serie 4?

L lovva skrev:
Vi har kommit på att det är när fronten är på så läcker det. Någon som vet om epoqs anslutningsplatta är kompatibel med en Bosch serie 4?
oftast är det täckskivan som får det att läcka ånga
oftast för att den är skev , i synnerhet om den är av äkta trä.
lägg den plant så ser man

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.