Hej
Jag är lite i planeringsstadiet på att renovera tvättstugan, det är i ett enplans hus med källare från 70-talet.
Idag är det plastmatta på betongen och gjutjärnsgolvbrunn, ca 12m2
Jag skulle vilja ha klinker med lite komfortvärme
Min tanke är att bara bila bort gjutjärnsbrunnen och bila upp en ränna till en golvbrunn till(för badkar)
Och sen funderar jag på om man ska lägga t.ex. Wedi byggskivor 10mm för att få lite isolering och sen lägga lågvoltsvärmekabel direkt i fixet på skivorna,
Någon som testat något liknande?
Eller är dom 10mm alldeles för lite för att göra nån nytta alls så man lika gärna kan lägga värmen direkt på betongen?
Eller något annat förslag som inte innefattar att bila upp hela rummet och gräva ur och isolera
Mvh patrik