2 461 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Webers Rottisseri - är den värd pengarna?
Är det någon som har använt Webers Rottisseri som den kallas? Dvs deras roterande grillspett med motor, till för kyckling, lammstek mm. Kostar en bra slant, 1700:-, så frågan är om det är värt det. Går ju att helsteka både kyckling och lammstek i ugnen.
http://www.webergrill.se/grilltillb...d/weber-original-rotisseri-57-cm-7494-s7.aspx
http://www.webergrill.se/grilltillb...d/weber-original-rotisseri-57-cm-7494-s7.aspx
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 026 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 026 inlägg
Jag fick med ett när jag köpte grillen, iof. gas så jag har inte den svarta ringen. har använt det en gång på 5 år och visst blev det en väldigt god kyckling men det finns ju också ölburksmetoden och medelst indirekt grillning kan man fixa steken. om det är värt det kan nog bara du själv svara på, jag hade nog inte köpt det för 1700 (den till gas kostar nog iof. bara 1000)
/U
/U
Jag har den och använder den lite då och då. Kanske typ 5-8 ggr/år och då älskar jag den. Kött och kyckling blir riktigt bra och saftigt. Man behöver inte oroa sig för att man glömmer vända och bränna ena sidan och man behöver inte öppna locket i onödan.
Visst kan man laga i ugn, men då kan man skippa att köpa grillen också och använda spisen ;-)
Allt handlar ju om sig själv i slutändan. Jag gillar att bjuda hem folk och eftersom man får på 3 hela kycklingar eller större stekar så får man lite mer mingeltid och det blir lite wow-faktor. Det är ju trots allt grillat! Jag har även en Ribolator en komplettering men som är 4 hyllor som roterar. Perfekt när man vill göra flera ribs samtidigt eller bjuda på massor med kycklingdelar.
Planen i år är att köra en spädgris på rotering
Visst kan man laga i ugn, men då kan man skippa att köpa grillen också och använda spisen ;-)
Allt handlar ju om sig själv i slutändan. Jag gillar att bjuda hem folk och eftersom man får på 3 hela kycklingar eller större stekar så får man lite mer mingeltid och det blir lite wow-faktor. Det är ju trots allt grillat! Jag har även en Ribolator en komplettering men som är 4 hyllor som roterar. Perfekt när man vill göra flera ribs samtidigt eller bjuda på massor med kycklingdelar.
Planen i år är att köra en spädgris på rotering
Det svider när man köper men det går över, har gjort helstekt karré, grillad annans, kebab men ingen kyckling än.
Finns ju massa roliga tillbehör till den också, bla nätkorg så man kan poppa popcorn.
Finns en liknande på byggmax / rusta eller liknande butik mycket billigare, man får modifiera lite för att få dit den på en 57a. Tycker kvalitén på weber känns riktigt bra
Finns ju massa roliga tillbehör till den också, bla nätkorg så man kan poppa popcorn.
Finns en liknande på byggmax / rusta eller liknande butik mycket billigare, man får modifiera lite för att få dit den på en 57a. Tycker kvalitén på weber känns riktigt bra
Klicka här för att svara