G ekaa88 skrev:
Tex Biltema.
[länk]
[bild]
Tack för bra råd den skall jag kolla upp
 
M Mauritz skrev:
geberit övergången som egentligen skall svetsas skulle kunna vara en bra lösning, då får jag också en lite excentrisk anpassning.
Hur ser det ut underifrån. Ta bild. Är det fixerat? Annars kanske du kan byta hela i och med att den verkar åtkomlig.
 
M MEE-84 skrev:
Hur ser det ut underifrån. Ta bild. Är det fixerat? Annars kanske du kan byta hela i och med att den verkar åtkomlig.
nej nej inget jag ger mig på. jag har ålat mig fram 1 m tidigare, ingen önske scenario
 
Vi kan även tagga @Krilleman , VVS guru med mkt bra lösningar
 
Jag har en gammal bild och där går att ana att röret skall gå ner. sjäva röret syns inte, isolering och svart plast virat runt.
 
Men inte ens på 70-talet byggde man ju avlopp med 75mm rör? Känns ju lite konstigt...
 
  • Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
Fritidshus, mkt hemmameck som sker många gånger. Det bästa vore ju för TS att byta till 110 hela vägen, men om han anser att det är för mkt jobb så är han ju beredd att ta risken för stopp
 
  • Gilla
Ediz
  • Laddar…
G ekaa88 skrev:
Fritidshus, mkt hemmameck som sker många gånger. Det bästa vore ju för TS att byta till 110 hela vägen, men om han anser att det är för mkt jobb så är han ju beredd att ta risken för stopp
Jag tycker röret ser sprillans nytt ut, hade man verkligen sådana på 70-talet?
 
M MEE-84 skrev:
Jag tycker röret ser sprillans nytt ut, hade man verkligen sådana på 70-talet?
Kan ju vara påstucket på gammalt rör? Har ju själv inte sett detta så kan ju bara spåna, men jag håller med alla, 75 rör till WC är fel
 
Håller helt med, men det får bli ett framtida projekt när hela badrummet byggs om, det blir att ta bort golvet o ta det helt från början, bättre isolering osv.
 
  • Gilla
Gårdsboende
  • Laddar…
G ekaa88 skrev:
Tex Biltema.
[länk]
[bild]
Det blir fel diameter på lilla änden. Då det också är en muff.... Då blir den för stor.
 
badrummet är original från byggåret 78, så jag antar att det fanns sådana rör då.
 
  • Gilla
roblin91
  • Laddar…
H HSP skrev:
Det blir fel diameter på lilla änden. Då det också är en muff.... Då blir den för stor.
Teknisk ritning av Jofa E+K3 WC-stos med måttangivelser, anpassad för 75 mm rörinstallation. Då blir det tillbaka till denna Jofa E+K3 den kommer passa i 75 röret åtminstone
 
  • Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
Hål i huvudet!!!
Amatörerna julafton!!!
Det fans 90mm avlopp för
Men försvann pga (förtrångt)
110mm inget annat.
 
M Mauritz skrev:
badrummet är original från byggåret 78, så jag antar att det fanns sådana rör då.
Ok då. Men stäng det nu så det inte trillar ner en massa i det. Är det fixerat? Så kan du väl bara förlänga det med något liknande proffsmagasinet.se/vvs-inomhusklimat/installation/inomhusavlopp/avloppsror/jafo-3106722-wc-stos-75-mm-centrisk-2814685?channable=e43496.MjgxNDY4NQ&VAT=1&gclid=CjwKCAjw4rf6BRAvEiwAn2Q76iWhhn3OHQ0HAdftwtCZ_a7kkE66PLm3-NEwxvpUWgjccTj0t-Yk5xoCV4oQAvD_BwE som egentligen är till septiska tankar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.