Hej! Har köpt en begagnad wascator w74 som sägs ha fungerat men varit avställd några år. Testade att starta upp den nu och den tar in vatten men det kommer aldrig in i trumman utan spolas rakt ut igen. Något gissning på vad som kan va fel eller om det ens är något jag ska försöka lösa?
 
Y yvonne N skrev:
Hej! Har köpt en begagnad wascator w74 som sägs ha fungerat men varit avställd några år. Testade att starta upp den nu och den tar in vatten men det kommer aldrig in i trumman utan spolas rakt ut igen. Något gissning på vad som kan va fel eller om det ens är något jag ska försöka lösa?
avloppsventilen stänger inte
du får ta bort frontplåtenså ser du en jättestor gul ventil
 
returen returen skrev:
avloppsventilen stänger inte
du får ta bort frontplåtenså ser du en jättestor gul ventil
det känns som att det är grusklumpar eller liknande i den svarta nedre gummiringen, kan det va det? Och är det isåfall bara att ta av och göra rent?
 
  • Närbild på en maskindel med en svart gummiring, där användaren undrar om det samlats grusklumpar som behöver rengöras.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Y yvonne N skrev:
det känns som att det är grusklumpar eller liknande i den svarta nedre gummiringen, kan det va det? Och är det isåfall bara att ta av och göra rent?
dela det gula från plåten och slangklämmorna så får du ut gummit
och i detta brukar man hitta allt möjlig, vanligast kalk men bh-byglar finns oxå
 
  • Gilla
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
returen returen skrev:
dela det gula från plåten och slangklämmorna så får du ut gummit
och i detta brukar man hitta allt möjlig, vanligast kalk men bh-byglar finns oxå
Tackar, det va exakt vad som fanns där i!
 
  • Haha
  • Gilla
returen och 2 till
  • Laddar…
Y yvonne N skrev:
det känns som att det är grusklumpar eller liknande i den svarta nedre gummiringen, kan det va det? Och är det isåfall bara att ta av och göra rent?
returen returen skrev:
dela det gula från plåten och slangklämmorna så får du ut gummit
och i detta brukar man hitta allt möjlig, vanligast kalk men bh-byglar finns oxå
Hej!
Min gör samma sak; tar in vatten men det går rakt ut i avloppsslangen utan att gå in i trumman.
Har tagit den gummibälgen och rengjort (inga bh-byglar, bara kalk). Återmonterat men fungerar om möjligt ännu sämre nu. 😩🤯
Vad göra?
Vad är det som gör att ventilen stänger?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.