Hej! Har köpt en begagnad wascator w74 som sägs ha fungerat men varit avställd några år. Testade att starta upp den nu och den tar in vatten men det kommer aldrig in i trumman utan spolas rakt ut igen. Något gissning på vad som kan va fel eller om det ens är något jag ska försöka lösa?
avloppsventilen stänger inteY yvonne N skrev:
du får ta bort frontplåtenså ser du en jättestor gul ventil
det känns som att det är grusklumpar eller liknande i den svarta nedre gummiringen, kan det va det? Och är det isåfall bara att ta av och göra rent?returen skrev:
dela det gula från plåten och slangklämmorna så får du ut gummitY yvonne N skrev:
och i detta brukar man hitta allt möjlig, vanligast kalk men bh-byglar finns oxå
Y yvonne N skrev:
Hej!returen skrev:
Min gör samma sak; tar in vatten men det går rakt ut i avloppsslangen utan att gå in i trumman.
Har tagit den gummibälgen och rengjort (inga bh-byglar, bara kalk). Återmonterat men fungerar om möjligt ännu sämre nu. 😩🤯
Vad göra?
Vad är det som gör att ventilen stänger?
Klicka här för att svara
