Hejsan,
vi har en wascator W365E köpt som renoverad och inte mycket använd efter det, och som visar felkod typ halv minut efter start.
Den släpper på vatten men aldrig såpass mycket att det kommer in i trumman - så stoppar den och visar felkod 36E.
Finns här nån med erfarenhet av wascator maskiner - som kan tipsa om det kan det vara någon reservdel som vi skulle klara byta själv? Jättetacksam för all hjälp...hälsningar Maria
vi har en wascator W365E köpt som renoverad och inte mycket använd efter det, och som visar felkod typ halv minut efter start.
Den släpper på vatten men aldrig såpass mycket att det kommer in i trumman - så stoppar den och visar felkod 36E.
Finns här nån med erfarenhet av wascator maskiner - som kan tipsa om det kan det vara någon reservdel som vi skulle klara byta själv? Jättetacksam för all hjälp...hälsningar Maria
Denna manual kanske hjälper. https://www.manualslib.com/manual/1225355/Electrolux-W365h.html
Jag har ingen aning om W365E är snarlik W365H eller väldigt olik. Gissar dock på någorlunda lik.
Felkod 36E skulle då kunna ha med indikering en att luckan verkligen är riktigt stängd. Kanske sitter det någon brytare vid lucklåset som fungerar dåligt.
@returen har säkert har bättre koll, jag gissar mest.
Välkommen till forumet!
Jag har ingen aning om W365E är snarlik W365H eller väldigt olik. Gissar dock på någorlunda lik.
Felkod 36E skulle då kunna ha med indikering en att luckan verkligen är riktigt stängd. Kanske sitter det någon brytare vid lucklåset som fungerar dåligt.
Välkommen till forumet!
Det är jag som har skrivit fel, det är en W365H😀Alfredo skrev:
Denna manual kanske hjälper. [länk]
[bild]
Välkommen till forumet!
brukar vara motorstyrningskortet när detta fel visasMariaSunne skrev:
Hejsan,
Nu så har vi trixat lite och av en slump upptäckt att om vi drar ur och i kontakten några gånger, se den inringade på bilden, så startar den igen. Vi har nog gjort så 4-5 gånger. Det märks när den börjar släppa in vatten om det ska funka eller inte, för om inte trumman snurrar när vatten släpps på så stannar den med kod 36E efter några minuter...returen skrev:
det är matningen till motorstyrningen, bara att byta som jag skrev tidigareMariaSunne skrev:
Nu så har vi trixat lite och av en slump upptäckt att om vi drar ur och i kontakten några gånger, se den inringade på bilden, så startar den igen. Vi har nog gjort så 4-5 gånger. Det märks när den börjar släppa in vatten om det ska funka eller inte, för om inte trumman snurrar när vatten släpps på så stannar den med kod 36E efter några minuter...
eftersom ändå en kostnad som jag inte vill kosta på den och jag klarar av varje gång att starta den genom att trycka in kontakten på bilden flera gånger......tror du jag kan fortsätta så här länge eller strejkar den till slut? Jag är inne på att skrota den men som det är nu så klarar jag tvätta utan problem bara jag trycker in kontakten lite varje gång.returen skrev:
kör på men motorstyrningskortet blir inte bättreMariaSunne skrev:
eftersom ändå en kostnad som jag inte vill kosta på den och jag klarar av varje gång att starta den genom att trycka in kontakten på bilden flera gånger......tror du jag kan fortsätta så här länge eller strejkar den till slut? Jag är inne på att skrota den men som det är nu så klarar jag tvätta utan problem bara jag trycker in kontakten lite varje gång.
Fast som privatperson är det ju inget som hindrar att man gör det om man har kompetensen. Med riktig tur är det något i stil med svullna elektrolytkondensatorer som enkelt identifieras med ett ögonkast. Med mer normal tur är det antagligen inte riktigt så enkelt men ibland har man riktigt ju tur.returen skrev:
det är ju egentligen bara en vanlig inverterstyrning med utökad logikAlfredo skrev: