1 247 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
WAB skivor på tegelvägg, hur?
1.5 plans med källare från 1920. Håller på med badrummet i källaren och har rivit all puts från en av tegelväggarna (innervägg) som skall kaklas. Väggen är som sagt en innervägg såklart fuktig längst ner där den står i kontakt med den oisolerade plattan men ett par stenar upp har man lagt tjärpapp som fuktbarriär vilket gör att väggen är ganska torr efter det.
Väggen skall kaklas (ej fuktspärras) och för att spara tid och ork tänkte jag bara fästa upp WAB skivor istället för att putsa väggen. Kan man fästa upp med gipsputs och eventuellt ett par slagspik eller liknande?
Väggen skall kaklas (ej fuktspärras) och för att spara tid och ork tänkte jag bara fästa upp WAB skivor istället för att putsa väggen. Kan man fästa upp med gipsputs och eventuellt ett par slagspik eller liknande?
Tyvärr är den gamla väggen väldigt ojämnt teglad så jag var lite rädd för att jag inte kan bygga tillräckligt med fix och därför funderade jag på gipsputs som nog kan fylla ut mer. Visserligen kan man kanske lokalisera de värsta "dalarna" och putsa upp dessa först
Klicka här för att svara