Kan jag ändra w-takstolar tlll att ha 2st vågrätta reglar om varsin sida av takstolarna, se mina bilder.
Jag håller på att öppna upp för att lägga luftspalt med isolering allt vad det innebär.
Hade gärna sluppit se w-stolen nere i rummet, skulle vara snyggare med någon annan lösning och har ju möjlighet att ändra nu när det är öppet
Jag håller på att öppna upp för att lägga luftspalt med isolering allt vad det innebär.
Hade gärna sluppit se w-stolen nere i rummet, skulle vara snyggare med någon annan lösning och har ju möjlighet att ändra nu när det är öppet
Tjenare, nej dom skulle kunna vara kvar.. det är nog mera hängslena som önskar ändra, tänkte om man kunde ställa dom raka alternativt att hanbalken flyttas upp så som den andra bilden visar där man kan se endast hanbalken utan w variantenJonatan79 skrev:
Du behöver låta en konstruktör räkna på vad du kan göra och inte. Det där är inget man bara gör spontant.
Formellt behöver du också göra en bygganmälan till ditt bygglovskontor då det är en ändring i en bärande konstruktion.
Formellt behöver du också göra en bygganmälan till ditt bygglovskontor då det är en ändring i en bärande konstruktion.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 078 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 078 inlägg
Här beskriver Justus mycket bra hur takstolar fungerar: https://www.byggahus.se/sa-fungerar-en-takstol
Klicka här för att svara