(Råkade få ett W istället för ”Isolering” i ämnet när jag skulle rätta ett skrivdel och hittar inte något sätt att redigera, Admin får görna byta ”W” mot ”Isolering”)
Jag har ett utrymme i min källare där jag inte har någon uppvärmning och använder det som kallförråd. Det är leca-väggar åt tre håll (två korta ytterväggar och en längre innervägg mot resten a källaren). Den fjärde ”väggen” består av berg och en gjuten platta.
nu till saken:
Ovanför kallförrådet är ett sovrum.sovrummet har vattenburen golvvärme.
hur bör jag isolera mellanbjälklaget (se bild) för att hålla nere värmeförluster men samtidigt inte riskera fuktrelaterade problem?
Jag har varit lute inne på skumisolering men tror att det kan bli väldigt dyrt, så nu tänker jag mer på stenull.
Övriga källaren har cellulosalösull mot övervåningen.