Byggahus.se

VVS badrumsrenovering?

1. B
    Medlem Nivå 1
    Jag är på väg att anlita en firma för badrumsrenovering som jag fått rekommenderat i bekantskapskretsen. De har fått MYCKET goda referenser. En kollega till mig berättade att BKR gjort stickprovskontroll på företaget och gett gott betyg. De har BKR:s våtrumscertifikat.
    Nu till frågan: när jag bad att få dokumenterat att den som ska utföra VVS-arbetet har lämplig behörighet så fick jag inget svar. En av referenspersonerna sa att den som gör detta har rörmokarutbildning från ett annat land, men referenspersonen verkade inte bekymrad över detta, arbetet hade utförts till belåtenhet ändå.
    Hur skulle ni ställa er till detta? Vilken formell behörighet krävs för att utföra VVS-installationer i samband med badrumsrenovering?
    Golvbrunnen ska bilas ur och rör ska dras om.
    Jag skulle bli jättetacksam för svar!

2. LarsSvensson80
    Medlem Nivå 4
    • Laddar…
  3. B
    Medlem Nivå 1
    Det är de inte, men det tror jag inte att själva firmorna som renoverar badrum brukar vara.

Redigerat 18 nov 2018 18:10
  4. LarsSvensson80
    Medlem Nivå 4
    Avser VVS arbetet en bostadsrätt skulle jag först undersöka vad styrelsen eller era stadgar anger. Vanligtvis ansvarar föreningen för golvbrunnen.

Men oavsett, jag skulle inte beställt just VVS arbetet under dem premisser du anger angående aktuell firma.