38 344 läst ·
107 svar
38k läst
107 svar
VVS:are gjorde märken i kommod
Min input:
Stödbrädan är väldigt viktig, annars kommer skivan att ge efter med tiden.
Att silikona de sågade kanterna är också väldigt viktigt, har inte med att göra om man spiller elelr inte utan med att luften i badrum är fuktig.
I min dotters nya lägenhet har tidigare ägare slarvat med detta, och kanten runt ursågningen är därför svullen och ful. Detta trots att vatten inte kommer åt att rinna dit. Inget vi kommer att klaga på, skåpet är fult som *** och ska kastas på tippen så fort hon bestämt sig för vad hon ska ha istället.
Stödbrädan är väldigt viktig, annars kommer skivan att ge efter med tiden.
Att silikona de sågade kanterna är också väldigt viktigt, har inte med att göra om man spiller elelr inte utan med att luften i badrum är fuktig.
I min dotters nya lägenhet har tidigare ägare slarvat med detta, och kanten runt ursågningen är därför svullen och ful. Detta trots att vatten inte kommer åt att rinna dit. Inget vi kommer att klaga på, skåpet är fult som *** och ska kastas på tippen så fort hon bestämt sig för vad hon ska ha istället.
Säg det till en röris som kommer rakt från skolan och bara hängt radiatorer i 10månader på ett nybygge innan...L lordi skrev:
Erfarenhet kan ingen köpa sig för pengar.
Men dåligt då av företaget att skicka denna montören!
Det är ett stort växande problem i branschen idag. Man skickar ut lärlingar utan erfarenhet. Dessa lärlingar får ingen erfarenhet heller pga enformiga arbetsuppgifter.Krilleman skrev:
Som du säger, erfarenhet kan man bara skaffa sig genom att arbeta.
I det här fallet borde den skyldige göra om jobbet under överinseende av en erfaren montör (om det ens finns någon sådan på företaget)
Tragiskt men sant tråkigt nog.L lordi skrev:Det är ett stort växande problem i branschen idag. Man skickar ut lärlingar utan erfarenhet. Dessa lärlingar får ingen erfarenhet heller pga enformiga arbetsuppgifter.
Som du säger, erfarenhet kan man bara skaffa sig genom att arbeta.
I det här fallet borde den skyldige göra om jobbet under överinseende av en erfaren montör (om det ens finns någon sådan på företaget)
Renoveringsnovis
· 2021
· 55 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Godmorgon alla mina fina personer som har svarat på min tråd. Vi trodde det va över, men han har ju självfallet inte silikonat runt blandaren. Han var tvungen att återkomma pga vi påpekade missen med Silikon på alla andra ställen, men nu har vi fått fuktskador pga han missat blandaren. På båda kommoderna. Underbart.
Detta känns som en liten serie. Det tar aldrig slut.
Nu ska chefen ringa oss snart iallafall. Ber till gud att vi lyckas få ner fakturan istället så vi slipper få hit människan igen.
Renoveringsnovis
· 2021
· 55 inlägg
Han har ju inte bara missat silikon, det verkar ju som att hålet är för stort?
Är verkligen blandarna stabila när de saknar stöd i bakkant sådär?
Är verkligen blandarna stabila när de saknar stöd i bakkant sådär?
Renoveringsnovis
· 2021
· 55 inlägg
Dowser4711 skrev:
Nja, de sitter rätt så bra ändå... sitter med någon skruv underifrån.Dowser4711 skrev:
Ja där ser man ju tydligt hur snabbt det blir fuktskador när man inte skyddar snittytorna.
Du ska inte bara få avdrag på fakturan på så vis att de enbart får betalt för vad de lyckats med, vilket definitivt inte är något som har med kommoderna att göra. Du ska dessutom kräva ersättning för skivorna de har förstört som ni väl hade köpt själva? Ärligt talat tycker jag du ska ha som utgångspunkt att de inte får en spänn och de inte är välkomna tillbaka. Men det beror ju på hur mycket de faktiskt har rätt att få betalt för och hur mycket de har förstört för er.
Du ska inte bara få avdrag på fakturan på så vis att de enbart får betalt för vad de lyckats med, vilket definitivt inte är något som har med kommoderna att göra. Du ska dessutom kräva ersättning för skivorna de har förstört som ni väl hade köpt själva? Ärligt talat tycker jag du ska ha som utgångspunkt att de inte får en spänn och de inte är välkomna tillbaka. Men det beror ju på hur mycket de faktiskt har rätt att få betalt för och hur mycket de har förstört för er.
Det är ju faktiskt värre än så, för hur man än kletar på silikon är det stört omöjligt att få det helt tätt. Så förr eller senare kommer fukt likt förbannat att tränga in i spånskivan, som är det absolut sämsta materialvalet i ett badrum.T ToRy skrev:
Själv gjorde jag misstaget att köpa en spånskivekomod. Den var helt murken efter fem år trots att jag inte sågat i den. Byggde en ny av massiv ek och den håller fortfarande.
Minnie
Redigerat:
Kasta ut den billiga laminatskivan - blir bara elände tillslut i alla fall även med silikon. Köp en stenskiva. Det enda rätta att ha på ett sådant ställe där det blaskas vatten dagligen.Jennifer Edman skrev:
[bild] [bild] [bild]
Godmorgon alla mina fina personer som har svarat på min tråd. Vi trodde det va över, men han har ju självfallet inte silikonat runt blandaren. Han var tvungen att återkomma pga vi påpekade missen med Silikon på alla andra ställen, men nu har vi fått fuktskador pga han missat blandaren. På båda kommoderna. Underbart.
Detta känns som en liten serie. Det tar aldrig slut.
Nu ska chefen ringa oss snart iallafall. Ber till gud att vi lyckas få ner fakturan istället så vi slipper få hit människan igen.
Få ner fakturan? Hoppas ni inte betalat en spänn ännu. Och därefter lär ni själva ha en uppfattning om vad ni är villiga att betala för detta rabalder… Ni kan knappast sitta och vänta på att företaget ska ge er ”en schysst rabatt”, det måste ni själva bilda er en uppfattning om och sedan betalar ni enbart resterande del av fakturan som är rimligt. Vill de ha mer betalt får de gå till tinget.Jennifer Edman skrev:
[bild] [bild] [bild]
Godmorgon alla mina fina personer som har svarat på min tråd. Vi trodde det va över, men han har ju självfallet inte silikonat runt blandaren. Han var tvungen att återkomma pga vi påpekade missen med Silikon på alla andra ställen, men nu har vi fått fuktskador pga han missat blandaren. På båda kommoderna. Underbart.
Detta känns som en liten serie. Det tar aldrig slut.
Nu ska chefen ringa oss snart iallafall. Ber till gud att vi lyckas få ner fakturan istället så vi slipper få hit människan igen.
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 623 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 623 inlägg
Det är en gåta att det badrumsmöbler tillverkas av spånskivor, billigt förstås. Dessutom finns det en del med laminat som ligger runt kanterna runt dörrar, remsor som är limmade. Måste åtminstone vara målade och täta kanter. Har också badrumsmöbler i ek, är lika fin i dag som den var ny för 10 år sedan.Minnie Mesola skrev:
Det är ju faktiskt värre än så, för hur man än kletar på silikon är det stört omöjligt att få det helt tätt. Så förr eller senare kommer fukt likt förbannat att tränga in i spånskivan, som är det absolut sämsta materialvalet i ett badrum.
Själv gjorde jag misstaget att köpa en spånskivekomod. Den var helt murken efter fem år trots att jag inte sågat i den. Byggde en ny av massiv ek och den håller fortfarande.
Minnie