Vill knyta an till tredje inlägget i detta ämne:

MatsT skriver:""Nja, som jag förstår så är det normala att man kör 3 rör,
dvs man hänger torken parallellt mellan framledning av VV o returen."

Jag har tänkt att koppla in min FMM-handdukstork just på ovanstående sätt. Avstängningsventiler för att kunna stänga. Kommer tillräckligt mycket vatten att cirkulera i handdukstorken för att förhindra legionellatillväxt.

Alternativet skulle vara att inte ha en slinga utan låta allt tappvarmvatten (nästa anhalt är duschen) gå via handdukstorken.

Erfarenheter?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.