Vill knyta an till tredje inlägget i detta ämne:
MatsT skriver:""Nja, som jag förstår så är det normala att man kör 3 rör,
dvs man hänger torken parallellt mellan framledning av VV o returen."
Jag har tänkt att koppla in min FMM-handdukstork just på ovanstående sätt. Avstängningsventiler för att kunna stänga. Kommer tillräckligt mycket vatten att cirkulera i handdukstorken för att förhindra legionellatillväxt.
Alternativet skulle vara att inte ha en slinga utan låta allt tappvarmvatten (nästa anhalt är duschen) gå via handdukstorken.
Erfarenheter?