Hej.
FRÅGA1
Har en liten beredare som har börjat läcka längst ner. Temperaturvisaren står på max och idag blivit immig och vatten läcker även därifrån. År det farligt? Bör jag stänga av den på en gång?

FRÅGA2
Jag utgår ifrån att man inte lagar sånt utan byter? Har absolut ingen erfarenhet av detta och ingen att fråga om råd. Är det en VVS-firma jag skall anlita?
Tyvärr så är ekonomin mkt ansträngd så jag vill försöka inte spendera mer än nödvändigt.
År det någon idé att själv köpa en ny beredare och i så fall vilken?
Är det nåt särskilt jag ska tänka på när jag beställer detta jobb. Kan man begära offert?
Jag vet att den kopplingen som jag har saknar blandarventil (tror jag det heter) så de kommer självklart vilja göra enligt svensk standard, det måste jag ju räkna med men kan det vara något annat som är bra att tänka på ?
Tacksam för tips och råd.
mvh
Margareta

• Vattenberedare som läcker vid anslutningar och botten med synligt kondens och vattendroppar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vattenberedare med indikatorlampor ovanför rörinstallation mot grön vägg, vattenläckage synligt.
    Skapa konto
  • Immig temperaturvisare på en varmvattenberedare med vatten som läcker ut.
    Skapa konto
  • Etikett på en vattenberedare med specifikationer: 230V, 50Hz, 2000W, 0.8 MPa, 80 L, modell TVV-80.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.