443 läst ·
2 svar
443 läst
2 svar
VVB över bänk under bänk
Sitter och googlar snikprissatta VVB-er 5-10 liter för montering under bänk i ett utrymme som används för enstaka handtvätt någon gång per vecka. Jag vill ha anslutning nedåt då jag ansluter rören på undersidan på den jag ersätter. Okej så nu nybörjarfrågorna. Finns mängder förslag på marknaden med rören uppåt, vad händer om jag sätter en sån upp och ned? Jag tänker att det skall ju inte vara luft iden och den skall vara tät så vad kan hända? Sen finns det en del beredare för montering ”över bänk” med rören nedåt, men i varför är det specat så i ett system som ändå är trycksatt, eller är det bara vanligt i andra länder att det monteras så?
Alla beredare jag hållt på med kan endast vara stående åt ett håll eller liggande (enligt manualen), oftast med mindre mängd varmvatten när dom är liggande. Varför det är så har jag aldrig brytt mig i att förstå däremot. Jag fick upp en del alternativ med anslutning nedåt, beredaren vet inte om den är över eller under bänken.
Jag resonerar som så att så länge den är i rätt horisontalläge så får den stå ut med att sitta under en bänk fast den benämns som ovan bänk. Beredare inköpt på Djungelsidan så får vi se vad den duger till. Köper hellre en EU producerad där en Asiendito hos Biltema, priset var detsamma.Störstmjölken skrev:
Alla beredare jag hållt på med kan endast vara stående åt ett håll eller liggande (enligt manualen), oftast med mindre mängd varmvatten när dom är liggande. Varför det är så har jag aldrig brytt mig i att förstå däremot. Jag fick upp en del alternativ med anslutning nedåt, beredaren vet inte om den är över eller under bänken.
Klicka här för att svara