Appendix Appendix skrev:
åh herregud vad ful den där calmarberedaren var.
Ariston tar man ju när den ska vara synlig och inte döljas i ett separat utrymme.
Nja, tycker nog att den är genomsnittligt ful, ser ut som VVB brukar. Min ska sitta nere i källaren så jag skiter fullständigt i designen. Den primära anledningen till att jag övervägde Ariston var inte design utan möjligheten till fjärrstyrning till ett vettigt pris.
 
Har förövrigt en fundering kring detta med "spruckna" VVB i största allmänhet. I princip oavsett tillverkare/modell så hittar man negativa omdömen om beredare som börjat läcka, har spruckit etc. men i princip ingen av dessa omdömen upplyser oss om offeranoden är bytt någon gång. Kan man kanske misstänka att majoriteten av spruckna/läckande VVB beror på handhavandefel?
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
B
Kan tänka mig det. Jag känner flera som aldrig byter anod, de byter beredare istället :)

Känns även som att man måste välja rätt material i beredaren, beroende på vattnet där man bor. Ibland är emalj bättre, ibland är rostfritt bättre osv.
 
Armatursats/Blandarsats/ventilpaket - vilket är det jag ska beställa som passar till Artisan? :)
 
Är det någon som har lyckats att få igång appen till sin Ariston varmvattenberedare och synka med beredaren, jag lyckas inte?
 
N Napster skrev:
Är det någon som har lyckats att få igång appen till sin Ariston varmvattenberedare och synka med beredaren, jag lyckas inte?
Ja, för mig var det inga som helst problem förra året och den funkar än. Dock är du tvungen att utge dig för en Dansk när du sätter upp kontot, eftersom Sverige inte är ett officiellt säljland tydligen. Lite stört, men det har ingen som helst effekt på funktionen senare... Lycka till!
 
  • Gilla
guggen och 1 till
  • Laddar…
Timalf Timalf skrev:
Letade också efter en tunn beredare. I mitt fall att sätta i ett påkostat attefallsbadrum. Men på svenska marknaden finns enbart produkter som är så estetiskt fula att de måste byggas in och dessutom öka den yta de tar upp. Hittade själv denna Ariston Velis 50L, numera med WiFi styrning. Det är tydligen den nya "Pro", som jag ville ha för att den inte var vit utan med skal av borstad aluminium. Den passar i mitt svarta badrum och tillsammans med gråa badrumsmöbler. Köpte också via sansan.se. Den kom igår efter 6 dagar inkl en helg. Så, snabb leverans! Finishen är suberb! Hoppas att även funktionen är det!
[bild]
Gammalt inlägg men är i samma situation. Bygger ett påkostat attefallshus och vill inte ha en ful och klumpig VVB. Är du nöjd med Ariston Velis?
 
K karinki skrev:
Gammalt inlägg men är i samma situation. Bygger ett påkostat attefallshus och vill inte ha en ful och klumpig VVB. Är du nöjd med Ariston Velis?
Tja, vattnet blir varmt i alla fall :-) Måtten och utseendet antar jag du har koll på redan?
 
B BSOD skrev:
Kan tänka mig det. Jag känner flera som aldrig byter anod, de byter beredare istället :)

Känns även som att man måste välja rätt material i beredaren, beroende på vattnet där man bor. Ibland är emalj bättre, ibland är rostfritt bättre osv.
Skulle säga att när man frågar folk med egen varmvattenberedare om offeranod vet 99% inte om vad det är eller om den ska bytas eller inte
 
  • Gilla
Bästerortarn
  • Laddar…
Fem år senare:

Fortfarande väldigt nöjd. Elförbrukningen är inget att tala om och då den aldrig varit direkt varm på höljet trots att jag har den inställd på relativt hög temperatur så antar jag att den är bra isolerad

Mitt mål var ju en snygg beredare som man inte tänker hänger där. Där har den verkligen levererat.
 
  • Gilla
Bästerortarn
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.