932 läst ·
1 svar
932 läst
1 svar
Kan någon mäta hur många mm det är mellan en Nibe Eminent VVB & vägg?
Hej!
Något överambitiös när det gäller att fästa upp en Nibe Eminent 100 på väggen.
Har dragit fast upphängningskonsolen med genomgående gängad stång, med fästmuttrar på bägge sidorna.
Dock vid mätning, verkar maxhöjden på fästmuttrar enbart vara c:a 5 mm, mäter då innan jag försöker hänga upp den.
Detta då jag är rädd att knäcka något i bakstycket.
Höjden invändigt i VVB mot ryggen på beredaren mätt från krokslitsen är c:a 15 mm.
Och från hacket på konsolkroken till fästmuttrar c:a 20 mm, vilket då rent teoretiskt borde ge en maxhöjd på fästelement på c:a 5 mm, om någon hänger med.
Så har och äger någon en Eminent, och kan mäta avståndet mellan ryggen / bakstycket och väggen?
Tack!
Har dragit fast upphängningskonsolen med genomgående gängad stång, med fästmuttrar på bägge sidorna.
Dock vid mätning, verkar maxhöjden på fästmuttrar enbart vara c:a 5 mm, mäter då innan jag försöker hänga upp den.
Höjden invändigt i VVB mot ryggen på beredaren mätt från krokslitsen är c:a 15 mm.
Och från hacket på konsolkroken till fästmuttrar c:a 20 mm, vilket då rent teoretiskt borde ge en maxhöjd på fästelement på c:a 5 mm, om någon hänger med.
Så har och äger någon en Eminent, och kan mäta avståndet mellan ryggen / bakstycket och väggen?
Tack!
Lägger till lite bilder.J JRH77 skrev:Hej!
Tack!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mått mellan krok och vägg - c:a 3 cm, varav 1,5 cm går bort pga krokfästet ligger en bit in i ryggen på VVBn.
Dock om VVBn vid upphängning glider längst ned på kroken, minskar avståndet till 2 cm, 1,5 cm går bort i ryggen på beredaren, enbart 0,5 cm kvar - om jag har rätt.
Fästbultarna sticker ut 1 cm, undrar bara om allt stämmer, eller något krossas vid upphängning.
Data på allt detta saknas i monteringsanvisningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Som synes ligger krokslisen en bit in i VVBn
Klicka här för att svara