Om du skulle vinna 1.5miljoner
skulle du då betala lånet som är kvar på 1.5miljoner eller köpa dyrare hus och vara fortfarande skyldiga 1.5miljoner?

Grattis! Eller? ;)

nimhed skrev:
Grattis! Eller? ;)
hehe om det vore så bra

Jag skulle bo kvar, vänta ut att ungarna blev stora nog för att jag skulle ha realistisk renoveringstid igen. Sedan skulle jag köpa ett nytt ruckel på prime-läge och börja om.

Jag trivs bra där jag bor. Skulle troligtvis ha betalat av runt en miljon och lagt resten på det nuvarande boendet. Bygge av garage, och liknande. Och så kanske det skulle bli en bil. Och VERKTYG så klart! :-)

Det beror ju på om man tycker att man redan bor tillräckligt bra.

Jag vill inte bo bättre än jag gör, så jag skulle
1. Betalat av på ev. lån
2. Skänkt ev. överskott till mina barn.

De skall ju få ha lite skoj också :)

Men jag kommer aldrig att vinna några sådana fantasisummor.
När jag var sju år vann jag ett presentkort hos leksaksaffären på 30 kronor på ett Barnens Dags-lotteri. That's it :p

Redigerat:
Pytsa av lånet och uppgradera huset... Titta på när nån annan än jag byter mitt tak och dränerar.. Sen skulle jag resa med ungarna någonstans, köpa några fler veteranmotorcyklar och resten skulle jag spara! :)

Betalat lån på hus, satt över en fet summa på lillemans konto, köpt mig en mustang fastback, o de som blev över hade ja skänkt till Hammarby fotboll, vi behöver verkligen en striker ��

Jag skulle betala in en miljon så att lånet bara var 500 000 sen skulle jag betala bort CSN och billånet och spara resten som buffert

Har inga lån att betala av.
Har de fordon jag behöver. För många faktiskt.
Har pengar över av lönen varje månad, så ville jag jobba mindre så skulle jag förmodligen redan göra det.
Ungarna har jag curlat med lägenheter så de får klara sig utan karusellpengar.
Har aldrig spekulerat utan jobbat ihop det jag behöver. Så några smarta placeringar är inte aktuellt.

Återstår att sätta in slantarna på kontot och vänta på att inflationen äter upp dem.
Eller troligast... jag hakar på något vansinnigt projekt i syfte att lite lagom förstöra mitt liv :). Lagom blir det förstås inte, då projekt alltid sväller ut okontrollerat.
Kanske en sådan här
http://www.blocket.se/stockholm/Mirabelle__en_vacker_classic_yachts_60499933.htm?ca=11&w=3

mvh / Findus

• Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Trevlig hypotetisk fundering...

Hade minskat huslånet med en miljon. Resterande pengar hade gått till nytt tak och badrum i källaren. Samt en sub till hembion... 😊

findus42 skrev:
...
Kanske en sådan här
[länk]

mvh / Findus
Det där stöder jag helhjärtat! Kan man få följa med till Sandhamn tro?
7064509861.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Betalat av hus lånet.

Sen hittat på något kul med den dryga miljonen som är kvar av vinsten.

Det är gött att inte bo i Stockholm/Göteborg/Malmö.

engs
Investerat i div. som ger fast avkastning så det täcker huslånsräntan och resten i "gubbaktier". Amorterat med räntediffen, haft kvar både kapitalet och ett lånefritt hus åtminstonde till pensinen.

Har lån på en bostad jag trivs väldigt bra i.

Lånet är på 1.8 miljoner, så jag skulle amortera 1 miljon, sedan spendera 500 000.

Middag med familjen, resa 1-2 månader i USA, köpa ny MC... Leva lite..

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.