Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Det beror ju på om man tycker att man redan bor tillräckligt bra.
Jag vill inte bo bättre än jag gör, så jag skulle
1. Betalat av på ev. lån
2. Skänkt ev. överskott till mina barn.
De skall ju få ha lite skoj också
Men jag kommer aldrig att vinna några sådana fantasisummor.
När jag var sju år vann jag ett presentkort hos leksaksaffären på 30 kronor på ett Barnens Dags-lotteri. That's it
Jag vill inte bo bättre än jag gör, så jag skulle
1. Betalat av på ev. lån
2. Skänkt ev. överskott till mina barn.
De skall ju få ha lite skoj också
Men jag kommer aldrig att vinna några sådana fantasisummor.
När jag var sju år vann jag ett presentkort hos leksaksaffären på 30 kronor på ett Barnens Dags-lotteri. That's it
Redigerat:
Pytsa av lånet och uppgradera huset... Titta på när nån annan än jag byter mitt tak och dränerar.. Sen skulle jag resa med ungarna någonstans, köpa några fler veteranmotorcyklar och resten skulle jag spara! 
Jag skulle betala in en miljon så att lånet bara var 500 000 sen skulle jag betala bort CSN och billånet och spara resten som buffert
Har inga lån att betala av.
Har de fordon jag behöver. För många faktiskt.
Har pengar över av lönen varje månad, så ville jag jobba mindre så skulle jag förmodligen redan göra det.
Ungarna har jag curlat med lägenheter så de får klara sig utan karusellpengar.
Har aldrig spekulerat utan jobbat ihop det jag behöver. Så några smarta placeringar är inte aktuellt.
Återstår att sätta in slantarna på kontot och vänta på att inflationen äter upp dem.
Eller troligast... jag hakar på något vansinnigt projekt i syfte att lite lagom förstöra mitt liv
. Lagom blir det förstås inte, då projekt alltid sväller ut okontrollerat.
Kanske en sådan här
http://www.blocket.se/stockholm/Mirabelle__en_vacker_classic_yachts_60499933.htm?ca=11&w=3
mvh / Findus
Har de fordon jag behöver. För många faktiskt.
Har pengar över av lönen varje månad, så ville jag jobba mindre så skulle jag förmodligen redan göra det.
Ungarna har jag curlat med lägenheter så de får klara sig utan karusellpengar.
Har aldrig spekulerat utan jobbat ihop det jag behöver. Så några smarta placeringar är inte aktuellt.
Återstår att sätta in slantarna på kontot och vänta på att inflationen äter upp dem.
Eller troligast... jag hakar på något vansinnigt projekt i syfte att lite lagom förstöra mitt liv
Kanske en sådan här
http://www.blocket.se/stockholm/Mirabelle__en_vacker_classic_yachts_60499933.htm?ca=11&w=3
mvh / Findus
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Har lån på en bostad jag trivs väldigt bra i.
Lånet är på 1.8 miljoner, så jag skulle amortera 1 miljon, sedan spendera 500 000.
Middag med familjen, resa 1-2 månader i USA, köpa ny MC... Leva lite..
Lånet är på 1.8 miljoner, så jag skulle amortera 1 miljon, sedan spendera 500 000.
Middag med familjen, resa 1-2 månader i USA, köpa ny MC... Leva lite..