Behöver dra lite signalledare (EKKX? 4-tråd för larm/tele) i källaren och vill minnas att jag sett tunnare vita VP-rör som går att klamra för utanpåliggande installation. Tänker mig en ytterdiameter på kanske 9-10mm, ungefär som klamrad 3G1,5 EKLK eller liknande. Hittar dock inte dem hos exempelvis Elektroskandia. Vad ska jag leta efter?

Om du vill använda LETTI-klammer så är det VP10 som gäller, men det behovet kanske inte finns i din källare. :)

//Patrik

Pang, visste att det var så enkelt. Lär bli VP10, tanken var att lägga rören parallellt med 3G1,5 EKLK och sätta dubbelklammer över EKLK:n och VP10-röret. Tack så mycket!

En EKLK 3G1.5 och en VP10 borde rymmas i en TKK 14-20

Jag skulle köra separata klammer eller möjligen TSK. Jag tycker inte att det blir snyggt att lägga ihop två kablar i en klamma avsedd för en kabel, men det kanske inte är så noga i en källare.

Annars JR 210-211. :)

Min åsikt om två kablar i en TKK är att jag senast i fredags använde mig av den lösningen (åtminstone för två klammer).

//Patrik

Redigerat:
sa3afc skrev:
Jag skulle köra separata klammer eller möjligen TSK. Jag tycker inte att det blir snyggt att lägga ihop två kablar i en klamma avsedd för en kabel, men det kanske inte är så noga i en källare.
TSK, vad är det för klammer? Är det de i plast som man kan använda för flera kablar som man sedan klipper bort plastfläbben som blir över?

//Patrik

Patrik_Hed skrev:
TSK, vad är det för klammer? Är det de i plast som man kan använda för flera kablar som man sedan klipper
bort plastfläbben som blir över?

//Patrik
Japp det stämmer. Men den är inte så snygg heller, den blir så klumpig.

Två kablar i en TKK 14-20 behöver inte bli fult om man är noga och vet vad man pysslar med :P

sa3afc skrev:
Japp det stämmer. Men den är inte så snygg heller, den blir så klumpig.
Ah, okej. Aldrig använt den. Tycker den är riktigt ful, då är JR klammer mycket mycket snyggare. :)

//Patrik

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.