Fått mina clips från Ebay nu, Riktigt fina med lock som snäppes fast.

on8a skrev:
Är det ingen som använder sig av tekniken med två 2-tumsspik med najtråd?
Fungerar utmärkt i tak om man vill lägga flera rör bredvid varandra. Bygger inget på höjden heller. Sätter man det med flexslang så får man inga rörelser i längsled när man drar kabeln heller, för najtråden sätter sig i spåren på slangen.
Och framför allt, clipsen brukar få en obehaglig tendens att ta slut precis innan man är klar :D
Jo jag. Min pappa lärde mig när clipsen tagit slut. Funkar som som sagt "görbra" till slang när clipsen tagit slut. Det var antagligen standard när han gick yrkesskola på 50-talet, han berättar hiskeliga historier om hur de kröp under golv och spikade sp-rör och kabel var 25:e cm och deras lärare sedan gick och mätte så att det blev jämt emellan. Bara för att se hur snickarna sedan *spikade igen* luckorna de krupit ner igenom och lade innergolv över. Det var aldrig någon som skulle krypa ner i det hålet igen och notera vad snyggt installerat det var... :-)

Och jag har också använt Hornbachs clips till slang när jag var tvungen att sluta denna "halvsynligt", tyckte inte det skulle göra sig med krokig spik där. :-)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.