Ja, alla sidor är väl fyllda av gropar från div föremål på en elektriker-hammare? Min är då iaf det...
Annars kan man väl fästa rören på väggen ist för taket, då måste det ju finnas hur mycket slagutrymme som helst?
Angående de där clipsen, så verkar det vara väldigt populära utomlands. Men där är det ju också mer vanligt att man klammrar rör synligt.
Annars kan man väl fästa rören på väggen ist för taket, då måste det ju finnas hur mycket slagutrymme som helst?
Angående de där clipsen, så verkar det vara väldigt populära utomlands. Men där är det ju också mer vanligt att man klammrar rör synligt.
Jag har bara provat dem och min spontana tanke är: hur kommer dessa klipsen bete sig om 20 år? Är de så spröda att de bara faller sönder? Plasten tyckte jag känns lite som sådan plast som försämras ordentligt med åren. Nej tacka vet jag ett till två tretumsspik som böjs med en plattång 
Jag utgår från att dessa är i en "nylonplastkvalitet". När nylonprylar är nyproduceraden så är de spröda. Man (enkelt förklarat) ånghärdar nylonprodukter eller i fuktig miljö (det senare tar för lång tid produktionsekonomiskt). Först efter denna härdning får produkterna eftersträvad fjädrande clipsfunktion. Slarvar man med "härdningen" så kan de spricka.
Ingen som sett dem på andra ställen än Hornbach?
Visste inte att de hade dem, men här fanns dem.
http://www.elektroskandia.se/Catalo...=1408&uid=7888&pid=72933&searchstring=1412320
Någon koll på vad det är för priser? Bra bit till närmaste Elektroskandia.
http://www.elektroskandia.se/Catalo...=1408&uid=7888&pid=72933&searchstring=1412320
Någon koll på vad det är för priser? Bra bit till närmaste Elektroskandia.
Kanske därför jag fick så dålig erfarenhet av Biltemas clips - de var för färska... och när Thomas köpte sina ett år senare så har de härdat och funkar som de ska.scenic46 skrev:Jag utgår från att dessa är i en "nylonplastkvalitet". När nylonprylar är nyproduceraden så är de spröda. Man (enkelt förklarat) ånghärdar nylonprodukter eller i fuktig miljö (det senare tar för lång tid produktionsekonomiskt). Först efter denna härdning får produkterna eftersträvad fjädrande clipsfunktion. Slarvar man med "härdningen" så kan de spricka.
Biltema borde märka förpackningarna med ett "Bäst efter" datum.
Allvetare
· Östergötland
· 4 362 inlägg
3"-spik känns både billigare och rejälare... Aldrig haft problem med ett rör som lossnat.
jag hoppas att du skämtar?