Mikael_L
Äntligen någon som gav TS ett svar ... ;)

Peter2400 skrev:
Jag har köpt både 16 och 20mm på Hornbach i göteborg, tror att det finns större också.
Tackar för det. Typiskt nog finns ju ingen Hornbach i min närhet. Får ta en sväng förbi Bauhaus och kolla tror jag, kanske kan de ha.

Var på Bauhaus och de hade inget intressant. Ingen som kan tänka sig att köpa ett gäng clips på Hornbach om det blir en sväng dit inom den närmaste framtiden?

Jag var på Hornbach idag, passade då på att kolla upp deras sortiment på vp-clips.

16mm 50st 79kr, 20mm 50st 91kr, 25mm 50st 108kr och 32mm 10st 29kr.

Vi använder något liknande på jobbet ibland. Kommer inte ihåg vad dom heter, men dom är tyska i alla fall. Vi använder dom när vi monterar rör i betongtak. Bara att borra ett 6mm hål, och trycka upp en sån där klamma. Den har som hullingar på skaftet man trycker upp så den sitter bergfast. Sedan trycker man fast rören, det går skitsnabbt och blir bra också.

Peter2400 skrev:
Jag var på Hornbach idag, passade då på att kolla upp deras sortiment på vp-clips.

16mm 50st 79kr, 20mm 50st 91kr, 25mm 50st 108kr och 32mm 10st 29kr.
Och det var likadana som de på Biltema?

Och det var likadana som de på Biltema?
Ja det är exakt likadana, jag skulle tro att det är samma tillverkare som Biltemas.
På Hornbach kallar dom klammorna för "klemmschelle" om det kan vara till någon hjälp.

Okej, väldigt mycket dyrare än på Biltema dock, de tar ju 69.90 för 100st 16mm. Själv har jag behov av ett 10-tal max.

stackars dig... 70 kr.... jag kan köpa dom restrerande 90 st för 50 kr....

Eller köp potatis i stället för pommesfrites.
Eller köp ingen öl/läsk/vin det finns vatten i kranen. (oftast)

Hallå, börja med ECO-driving i stället.

Eller tanka bara 10 liter per gång.
Tänk på att 50 kg dövikt av bensin också kostar pengar i och med att bränsle förbrukningen ökar....

eller klamra med vanliga tc klammer...

el_richard skrev:
stackars dig... 70 kr.... jag kan köpa dom restrerande 90 st för 50 kr....
Stackars mig för att Hornbach inte finns inom närmaste 40 milen istället.

eller spik....

Spik eller spikklammer funkar inte då det ska klamras ovanför köksskåpen, ett par dm utrymme. Så skruv med vinkelchuck måste det bli.

PL 400, PL 400 (lagom med tecken)

Eller så spikar du med hammarens "bredsida" funkar ner mot 1 dm.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.