Ni måste ju förstå att han driver med er... ägna 45 svar till ett par klammer, som inte behövs...
Jag driver med ingen iaf. Jag ska ha dessa clips, på något sätt. Antingen från Hornbach eller från England.
ring till hornbach då, du kanske kan beställa därifrån....
Du kan inte byta ut några... och montera dessa ovan köks skåpet...
Du kan inte byta ut några... och montera dessa ovan köks skåpet...
En korrekt läggning (kalla det för overkill om ni vill, era slarvers!) är att klamra VP-rör. Känner en till som kommer att göra det.
Men varför klammrar du inte rören du dragit i väggen?ThomasLindgren skrev:
Därfungerade spiken verkar det som...
Men jag kan ha fel...
Och igentligen ska man ju dra rören vertikalt och horisontellt...
Känner en som skall lägga VP-rör med 16 mm clips och 20 mm clips. Det rör sig om ungefär 300 m 16 mm och 100 m 20 mm VP-rör så han lär nog får över några clips. Finns de hos Hornbach så är han lycklig för det är runt hörnet.
Är det ingen som använder sig av tekniken med två 2-tumsspik med najtråd?
Fungerar utmärkt i tak om man vill lägga flera rör bredvid varandra. Bygger inget på höjden heller. Sätter man det med flexslang så får man inga rörelser i längsled när man drar kabeln heller, för najtråden sätter sig i spåren på slangen.
Och framför allt, clipsen brukar få en obehaglig tendens att ta slut precis innan man är klar
Fungerar utmärkt i tak om man vill lägga flera rör bredvid varandra. Bygger inget på höjden heller. Sätter man det med flexslang så får man inga rörelser i längsled när man drar kabeln heller, för najtråden sätter sig i spåren på slangen.
Och framför allt, clipsen brukar få en obehaglig tendens att ta slut precis innan man är klar
Produkter som diskuteras: "hålband"
Hålband HB A4 rostfri 10 meter FAST
Förankning av mindre träkonstruktioner
429 kr inkl moms
477 kr
Läs mer