Styckpris är dyrt! Jfr tex ett motstånd från Elfa. 1,62:- st, 0,03:- st vid 5000 (hel rulle). Typ 98% billigare. ;)

Ni måste ju förstå att han driver med er... ägna 45 svar till ett par klammer, som inte behövs...

Jag driver med ingen iaf. Jag ska ha dessa clips, på något sätt. Antingen från Hornbach eller från England.

Vissa saker styrs inte av logik eller sunt förnuft!!! En man är en man och handlar därefter! :D

ring till hornbach då, du kanske kan beställa därifrån....

Du kan inte byta ut några... och montera dessa ovan köks skåpet...

En korrekt läggning (kalla det för overkill om ni vill, era slarvers!) är att klamra VP-rör. Känner en till som kommer att göra det.

Korrekt och korrekt? Klart man ska fästa rören men om man verkligen behöver speciella plastclips för det kan (och har) ju diskuteras. Plast åldras, spik åldras långsammare...

elmont skrev:
Det är på fullt allvar, förklaringen är att det är i första hand omsättning som styr deras påslag. Köper man 10 000 blir säkert priset nått helt annat.
var inte det jag menade! syftade mer på att han bara måste ha 10st sådana klammer för att få fast ett rör..

el_richard skrev:
ring till hornbach då, du kanske kan beställa därifrån....

Du kan inte byta ut några... och montera dessa ovan köks skåpet...
Går inte att handla på postorder av dem. Byta ut? Jag har inga såna clips i 20mm.

imported_Eric skrev:
var inte det jag menade! syftade mer på att han bara måste ha 10st sådana klammer för att få fast ett rör..
Det är flera rör och de är långa. Det är tomrör så extra viktigt att de sitter bra för framtida behov.

ThomasLindgren skrev:
Det är flera rör och de är långa. Det är tomrör så extra viktigt att de sitter bra för framtida behov.
Men varför klammrar du inte rören du dragit i väggen?

Därfungerade spiken verkar det som...
Men jag kan ha fel...

Och igentligen ska man ju dra rören vertikalt och horisontellt...

el_richard skrev:
Men varför klammrar du inte rören du dragit i väggen?

Därfungerade spiken verkar det som...
Men jag kan ha fel...

Och igentligen ska man ju dra rören vertikalt och horisontellt...
Vilka rör pratar du om?
Ska och ska, jag drar dem hellre närmaste vägen och undviker 90°-böjar.

Känner en som skall lägga VP-rör med 16 mm clips och 20 mm clips. Det rör sig om ungefär 300 m 16 mm och 100 m 20 mm VP-rör så han lär nog får över några clips. Finns de hos Hornbach så är han lycklig för det är runt hörnet.

Är det ingen som använder sig av tekniken med två 2-tumsspik med najtråd?
Fungerar utmärkt i tak om man vill lägga flera rör bredvid varandra. Bygger inget på höjden heller. Sätter man det med flexslang så får man inga rörelser i längsled när man drar kabeln heller, för najtråden sätter sig i spåren på slangen.
Och framför allt, clipsen brukar få en obehaglig tendens att ta slut precis innan man är klar :D

I tak brukar det bli hålband plus spik eller skruv om det är flera rör. Annars två tretum och den "rätta knycken" i handleden

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.