Ja något sånt....:)
 
D09
Nu har den varit på felkodsläsning. ska ladda upp bladet så snart det kommer. Dom hade inte tiden att felsöka längre eftersom jag "smet" emellan ; )

Det verkar hänga ihop med den 20a säkring som går hela tiden. Dom trodde skav eller brott på någon kabel eftersom säkringen går direkt. Denna hänger tydligen ihop med mycket då det blev en diger lista på fel. Men ac fungerar inte t ex
 
Kollade lite i elschemat och det finns ganska mycket på den säkringen.
(har det som pdf, pm:a mig om intresse finns).
 
D09
ImageUploadedByByggahus.se1405500639.337809.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
D09
Förvärmningsmotståndet låter då som en av de troliga orsakerna, sök på "9/32" i schemat så ser du var det finns. Ryck kontakten och hoppas på det bästa.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Hur ser ett värmeelement ut? =)
 
Nej, det är ett värmepaket till kupén till en 850.
Om du tittar på sidan 218 i elschemat, 3:e bilden uppifrån till vänster så får du ett hum om hur det ser ut. Eller till vänster på röret i bilden nedan.
Har dock ingen koll på vart det sitter mer exakt.
180618-bc91ceaf967708be1c05aa9f76acb74e.jpg
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
snaggletooth skrev:
Nej, det är ett värmepaket till kupén till en 850.
Om du tittar på sidan 218 i elschemat, 3:e bilden uppifrån till vänster så får du ett hum om hur det ser ut. Eller till vänster på röret i bilden nedan.
Har dock ingen koll på vart det sitter mer exakt.
[bild]
Nu ska vi se, fotade grejen. Ni få luta på huvet ;)

Drog ur kabeln och i med ny säkring och felmeddelandena försvann 😄😄😄😄😄😄😄😄😄👍😄👍👍😄👍😄👍😄

Nästa fråga... Kan jag köra med kabeln ur? Det kan väl inte vara värre än att köra med den i och trasig säkring?

Byter man bara givaren med tillhörande kabel ? Vad kallas den?

Eller byter man hela rörpaket med slang, givare o kabel?


ImageUploadedByByggahus.se1405541880.536197.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
D09
Effekten i motorn var tillbaka 👍
 
  • Gilla
snaggletooth och 2 till
  • Laddar…
Det enklaste är nog att du åker till volvo-verkstan igen så att du får rätt grejer, (det verkar som förvärmningsmotståndet ser lite olika ut beroende på bensin/diesel/årsm.?).
Och nej, det är ingen fara att köra så här, men det borde påverka avgasutsläppen på något sätt.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Gott, är det ingen fara så kan jag nästan vänta 2 veckor tills min volvogubbe är tillbaka =)

Det är en diesel D5 aut. 2003 =) Underbar bil =)

Jag är miljömedveten annars :wow: så moder natur överlever nog denna korta tid =)
 
D09
Har jag sagt att ni är grymma :thumbup:
 
  • Gilla
snaggletooth
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.