Kvaliten på vitvaror är tycker jag är usel!
Köpte en E-lux disk höll 3år bytte till Cylinda efter Rekomendationer,
2År 4 månader till inlopps magnet ventilen paj 650:-
bytte själv (elektriker) 1v senare börjar den (idag 11/12) pumpa ur fast den är avstängd...
brytaren på luckan är ej huvudbrytare för maskinen tydligen...
Har Cylinda kyl/frys spruckna fryslådor =för hårdplast i lådfronterna varför inte metall eller
mjukare plast och plast i hela lötan som min fd Bosch KGV 3600 eller liknande hette den tror jag
Borrat om gångjärn för justerat dörren så den blir tät igen
tål inte 4-5 mjölk och filpaket i dörrrfacken
Ugnen Gorenjes dyraste .. bytt kylfläkt och timer för denna
Numer kass varmluftvärme och trasiga gångjärn materialuttmattning
fjäderns infästning i dessa utslitna ca 4år
frysbox E-lux 4år "plastflärpen" till fryslåda spruken varför inte metall i hela korgen???
Så frågan är om man skall betala 5000:- mer för Miele och är deras 10 års garanti
eller är det som men Apple folket att har man en telefon med kass antenn så gör det inget för det är ju den senaste och apple gör inga dåliga saker....
Reservdelarna på miele måste givetvis betalas av kund från början där ..av dyrare
(enkel ekonomi mattematik)
slit & släng för att hålla handeln i gång..
funderar på mitt fel på disken om den är värd att laga eller köpa ny????
jag kunde lagt 650 spänn på ny maskin eller eller är det ett enkelt fel
som bara kostar 1500-2000 att laga.....skall kolla om den är nån nivåvakt som spökar eller är trasig..
/reparatören