Håller på att kolla upp nya vitvaror till köksrenoveringen men jag vet inte riktigt vad man ska välja för märke.
De jag har tittat på är Siemens, Husqvarna och AEG. Är de någon skillnad kvalitetsmässigt på dessa eller är det ungefär samma sak?
Eller finns det något annat märke man bör kika på med?

Tacksam för tips!

Husqvarna och AEG är likvärdiga. Siemens och Bosch är likvärdiga. Miele är ett annat populärt fullprismärke. I det billigare segementet har du Whirlpool och Gorenje

Jag vill varna för Bosch och Siemens. De har blivit lågkvalitetsmärken eftersom de inte hängt med i elektronikutvecklingen. Priserna har man dock inte sänkt ännu...

Vill nog inte dra ner Bosch och Siemens till lågkvalitetsmärken direkt, iaf inte deras PLUS-produkter som köksfackhandlen säljer men åter till frågan:

HVA/Elux är likvärdigt med Bosch och Siemens. AEG är/har varit E-luxkoncernens lite bättre maskinprogram. Tittar vi uppåt i pris och förmodad kvalitet så pratar vi exempelvis Miele och Gaggenau.
Nedåt på stegen hittar du produkter som säljs hos Elgiganten, Onoff, Siba osv. Kan stå Elux, Siemens och liknande även på dessa maskiner men de ligger i från mitten och ner i deras respektive prissegment men vanligen står det helt andra tillverkare om vi pratat lågprismärken.

Bosch och Siemens kommer med helt nya produktlinjer i april (ej disk för den linjen kom ny i höstas). HVA och E-lux har tydligen en del nytt på g men inte så det blir hela produktlinjer som byts ut. Miele sitter nöjda i stort då de bytte i maj 2008.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.