5 355 läst ·
17 svar
5k läst
17 svar
Vitt pulver på vinden
Tror du är något på spåren där. Nä då, hade inte tänkt gnugga det mot tandköttet, var bara ett skämt i början av tråden om att det va kokain. Men tack för varningen.Henningelvis skrev:
Där tror jag du nailade det. Känns verkligen som den mest logiska förklaringen. Som sagt, är en hel del getingbon där uppe och ser ut att kunnat varit nåt sånt när jag försöker kika ner mellan sponten och masoniten som håller distans mot isoleringen, ser nämligen vissa tendenser till vitt pulver där också.tensiden skrev:
Det är inte så att det funnits getingbo inne bakom brädorna och att man ringt anticimex som kommit och sprutat in något från utsidan?
Vet inte vad de brukar dra in, men sist jag hade dom på plats hade dom någon burk med något innehåll på lång pinne för att nå från marken och sprutade in det i hålet där getingarna flög in. Ser ju ut som att det sprutats in från utsidan vid takstolen.
Det skulle helt klart förklara spridningen av pulvret också. Tack för det svaret. Det lugnade min kväll.
Det påminner verkligen om medel mot getingar. Ser ut som det anticimex sprutade in vid ett bo jag hade problem med. Var också som mjöl och låg lite utspritt i angränsande område. Sjukt efektivt medel kan jag säga 
Klicka här för att svara