Kan inte bestämma mig för vilket.. Vad finns för fördelar / nackdelar med de olika metoderna? Det ska vara i ett sovrum. Har förstått det som att utseendemässigt blir det ungefär samma.. men som sagt.. varför det ena eller det andra?

Det känns rent spontant som vitolja ger en liten tåligare yta men samtidigt gör vitpigmentet i oljan att den är något svårare att applicera. Såpan är väldigt lätt att återapplicera och man kan lätt reparera fläckar. Vi valde vitolja för den något tåligare ytan.

vitsåpa är tillräckligt tåligt i ett sovrum, tycker jag. Hade det själv och var nöjd :). Behandlade med vitsåpa 1 x år. Mjuk len yta att tassa på :)
gaia

Man måste inte välja. Jag körde vitolja först och såpa sen...
Underbart golv. Spillde kaffe på det häromdagen. Bara att torka upp med fuktig trasa.

Slipade/behandlade förra vintern och har såpa två gånger nu. Blir som nytt varje gång...

Tusen tack för era svar! :) Jag är fortfarande lite kluven men det lutar åt att såpa. Dels är det som sagt ett sovrum så det kräver inte lika mycket hållbarhet som tex ett kök eller en hall.

Sen läste jag någonstans att man ska ackta så oljan inte går ner i springor osv i golvet när man oljar då det kan självantända om det kommer ner i trossbottnen.. :(
Och det vågar jag inte ricktigt schansa med.. Det ska ju oljas på rätt så rikligt..

Sen är såpan billigare också. Förvisso kanske den inte håller lika länge - alltså måste kompleteras oftare men ändå..
Hm.. Slipar på torsdag så får bestämma mig tills dess.

Tar gärna emot ännu fler synpunkter på detta! :)

Det blev vitlut o sedan vitsåpa och jag är jättenöjd! Använde Faxes grejer. :)

13643_206386886708_721806708_3082697_3564227_n.jpg

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.