Har lagt in obehandlad ekparkett som jag sedan oljat med timberex extra white. Allt enligt instruktioner.

Hade lite brottom och gjorde inga egna testbitar utan litade till butikens testbitar som var betydligt vitare än det senare resultatet.

Jag har efteråt varit på en annan golvbutik där deras testbitar ser ut exakt som mitt golv.

Tips jag har fått är att rugga upp golvet och blanda in lite konstnärsoljefärg i oljan och gå på igen eller behandla det med vitsåpa.

Någon som har egna erfarenheter av detta och vill dela med sig?

Tack på förhand!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.