Hej,

vi har små, små, små vita partiklar i vårt dricksvatten. Direkt efter man fyllt ett dricksglas ser vattnet ut som om man droppat en liten droppe mjölk i det. Huset är från 50-talet med rör delvis i betongväggar, annars kopparrör.
Någon som kan ge sig på en gissning på vad det kan vara?

Kalkutfällning ? ( det är inte luft iaf)

/Jörgen


 
lämna in ett vatten prov för säkerhetens skull
 
Hej! Har ni egen brunn, eller kommunalt vatten?
Har råkat ut för detta på ställen där vattnet är starkt klorerat. Försvinner det grumliga om glaset med vatten får stå en stund?
Luktar och smakar vattnet som det ska?

Ibland kan det faktiskt vara så att det bara är luft, men har man egen brunn bör man göra en vattenanalys nån gång. Annars bör ni kontakta er kommun.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.