Jag förstår att man måste ta bort lacken på golvet först, slipa(maskin) är väl det som gäller. Och sen lasera med vit färg o kanske efterbehandla med något så den vita laseringen håller sig bättre. Funkar detta? Eller kommer det se illa ut?

Jag har även den klassiska fiskbensparketten i ett rum, skulle då vilja göra samma här, men det kanske är att förstöra golvet?

gammal fiskbensparkett brukar ha mer eller mindre springor här och där. Föreställ dej vitaktig yta med mörka springor tätt på varandra synliga i oregelbunden fiskbensmönster.... är det snyggt?

Tycker du inte om parkettet så köp en yllematta av fin kvalitet som du tycker om. Lägger du lika mycket på mattinköp som golvslipp och målning skulle kosta så får du faktiskt råd med en dyr matta :).
gaia

Hoppas det finns nån mer som vill svara på din fråga för jag vill oxå veta..

Vi har just köpt hus och har ett rum som är helt enormt, där de just lagt parkett...hur fult som helst, men det känns tråkigt att behöva riva upp deras nylagda golv, och undrar jag med om man kan hitta på nåt annat tjusigt... I köket finns ett gråvitt trägolv, och det även jag funderar på isåfall är att matcha den parketten med detta...på nåt sätt..Går det?? Utan mattor dvs;-)

O att slipa golv är ju inte särskilt dyrt..men visst, färgen är ju inte gratis...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.