Jag skruvade isär min induktionshäll för att byta manöverkortet och se att det är någon vit kontaktmassa mellan glaset och magnetspolarna:
Vad är det för något? Är det.liknande kylpastan till cpuer fast för att få bättre sensoravläsning? Tänkte köpa det för att bättra på.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad är det för något? Är det.liknande kylpastan till cpuer fast för att få bättre sensoravläsning? Tänkte köpa det för att bättra på.
Borde inte vara för att förbättra värmeöverföring då det sker med magnetvågor och värmen uppstår i själva kastrulleningenmansland skrev:
Det finns en sensor för att mäta temperaturen på botten av kärlet.
På min häll vet jag att det är lagom med läge 7 för tillagning men samtidigt vill man kör på turbo läge i början = 10P till det börjar koka upp.
Det fixar hällen själv genom att man väljer effekt läge 7 men håller kvar fingret några sekunder! Nu startar hällen på max effekt och känner av tempen på kärlet och minskar till 7 när det har kokat i några sekunder.
På min häll vet jag att det är lagom med läge 7 för tillagning men samtidigt vill man kör på turbo läge i början = 10P till det börjar koka upp.
Det fixar hällen själv genom att man väljer effekt läge 7 men håller kvar fingret några sekunder! Nu startar hällen på max effekt och känner av tempen på kärlet och minskar till 7 när det har kokat i några sekunder.
mer typ asbests inget att röra eller "bygga påingenmansland skrev:
till för att skydda spolarna från värmen
Klicka här för att svara