Hej,
Var precis och kollade lite i en krypgrund från 1979 och allt såg frid och fröjd ut förutom på 2 ställen där jag blev lite fundersam. Det första är från en gammal vattenläcka under ett badrum. Ser gult ut men kändes torrt så det borde det inte vara någon fara.
Det andra är mellan husgrunden och betongplattan för garaget. En platta som har någon vit beläggning på sig och hängde. Kändes dock inte fuktig heller men jag har ingen tillgång till en fuktmätare just nu. Vad tror ni?
gula=gammal läcka
Vita = mellan garage och hus
Var precis och kollade lite i en krypgrund från 1979 och allt såg frid och fröjd ut förutom på 2 ställen där jag blev lite fundersam. Det första är från en gammal vattenläcka under ett badrum. Ser gult ut men kändes torrt så det borde det inte vara någon fara.
Det andra är mellan husgrunden och betongplattan för garaget. En platta som har någon vit beläggning på sig och hängde. Kändes dock inte fuktig heller men jag har ingen tillgång till en fuktmätare just nu. Vad tror ni?
gula=gammal läcka
Vita = mellan garage och hus
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Produkter som diskuteras: "fuktmätare"
Fuktmätare
Fuktmätare är precisionsverktyg som används för att mäta fuktnivåer i olika material, som exempelvis trä, betong och gips. Detta är särskilt viktigt inom byggbranschen för att förebygga mögel- och rötskador, men även inom jordbruket
Läs mer
Medlem
· Västra Götaland
· 3 566 inlägg
Känn med handen det räcker. Är det inte fuktigt nu så oroa dig inte. Rita en ring runt kanterna med penna. Gå ner en gång till i höst, har det spridit sig kan du börja fundera igen. Det där kan vara 20-30 år gamla fläckar.
Klicka här för att svara