Hemmakatten
Nu är jag lite ute på hal is. Men så som jag förstått det hela så räcker det med att ha en allmän pension som beskattas i Sverige för att ha rätt att få ROT-avdrag.
 
Jag har inkomster i Sverige och är skattskyldig, däremot inte skriven där.
 
Hemmakatten
Enligt vad jag förstår, men kan ha fel eftersom jag bara läst på några dagar, så borde du kunna utnyttja ROT om du bor i EU.
 
S
Jepp pensionärer har rätt till ROT-avdrag , dom är skattepliktiga i Sverige , så då måste det vara lika inom EU
K klash skrev:
Jag har inkomster i Sverige och är skattskyldig, däremot inte skriven där.
Vet inte om det måste finnas mer anknytning såsom skriven här , vet bara att om man flyttar utomlands och har en egendom här så är man skattskyldig , men fråga skatteverket
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.