Ser verkligen oroväckande ut ( i mina ögon, inte besiktningsmannens).
Visst är det omedelbar renovering vid tillträdet? Fast oroväckande att någon ska fortsätta duscha fram till augusti när tillträde i så fall sker.
Hur hade ni tänkt och resonerat?
Visst är det omedelbar renovering vid tillträdet? Fast oroväckande att någon ska fortsätta duscha fram till augusti när tillträde i så fall sker.
Hur hade ni tänkt och resonerat?
C Carwen skrev:
Mögel och avfällningar. Ingen fara, något bra rengöringsmedel, mögeldödare el dyl. Fast ett badrum som har 15 eller mer år på nacken är väl dags att renovera ändå?
Ja, börja med att tvätta med klorin. Ser det fortfarande fult ut så krafsa FÖRSIKTIGT ur fogen där du vill fräscha upp det. Tätskikten sitter innanför kaklet/under klinkersen. Och tätskikten vill du inte förstöra. Därför du ska vara försiktig. Sen fogar du om där så det inte är hål längre. Alternativt så hade jag lagt våtrums-silikonfog i passande kulör i hörnen/vinklarna. Då kommer det där fungera 5 år till utan problem.
Men som någon annan sa, det är viktigt med god ventilation i ett badrum.
Men som någon annan sa, det är viktigt med god ventilation i ett badrum.
Fog och silikon har inget, som även övriga säger, inget med tätskikt att göra. Gör rent och lägg i lite silikon. Sen ser ju badrummet ut att vara äldre, då kan ju snart den tekniska livslängden på ffa golvbrunnen vara slut. Det är inte dumt att fundera på att renovera men inget akut som jag ser detC Carwen skrev:
Ovanstående kommentarer förutsätter att du har ett intakt tätskikt under kaklet vilket är det mest troliga. Har du möjlighet att komma åt underifrån att se att allt där ser torrt ut så kan du sova ännu bättre..
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Total nybörjarfråga - är detta en genomförbar utbyggnad för tvättstuga
Utbyggnad och tillbyggnad -
Vad skulle ni uppskatta att det kostar att färdigställa detta?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Visst är detta svartmögel?
Altan & Uteplats -
Ej Godkänd brandskyddskontroll, förra ägaren visste om detta. Vad gäller?
Juridik -
Visst är detta en pennvässare!?
Verktyg & Maskiner